Senaste nytt

Beste alternativ til Vancouver

nortraveller

Ny medlem
Hei,

Jeg skal reise på en Business-trip til Vancouver i løpet av våren, og sitter nå med det meget behagelige luksusproblemet; Hvilket selskap gir meg beste turen over Atlanteren?

Slik jeg ser det har jeg 4 reelle valg til ca samme pris (nok 21' - 25') og innenfor akseptabel reisetid.
Jeg kan da unne meg luksusen av å plukke den mest behagelige turen på Business.

Valget står mellom:

BA
LH - mulig i kombinasjon med AC
KL
FI - Jeg vet de har et litt annet J-class produkt enn de andre, men de kan å andre siden gi den desidert mest tidseffektive reisen..

Spørsmålet til dere er da: Om dere skulle velge, hva ville dere ha valgt?
Og har jeg glemt noe selskap som burde få en plass på listen, så kom gjerne med det!
 
Hej @nortraveller!

For at give det bedste svar skal vi have lidt flere oplysninger - hvor samler du bonuspoint i dag, hvor har du status etc.

Jeg ville selv undersøge muligheden for at få en rute med Air Canadas Dreamliner, alternativt Lufthansas nye business class.

British Airways business class (Club World) er der mange forumbrugere der er rigtigt tilfredse med.

KLM har jeg desværre ingen erfaring med endnu, men deres nye World Business Class ser rigtigt spændende ud.

Iceland Air - tjaaaee. Et rigtigt godt produkt i kategorien premium economy, men som business class er det ikke videre imponerende. Noget du kun skal vælge pga. den eventuelt kortere rejsetid.
 

nortraveller

Ny medlem
Takk Jumbooze.

Siden jeg kun ville ha innspill på hvilket selskap som har best komfort, så tenkte jeg at at en fritekst var mere dekkende.

Men for å da bruke malen:

  1. Varifrån vill du börja din resa? - OSL
  2. Var är din destination? YVR
  3. När vill/behöver du resa ut? I løpet av våren15, eksakt dato er ikke bestemt ennå, dette er kun et spørsmål. La oss for moro si 11Apr15
  4. När vill/behöver du komma hem? Se pkt 3., Men la oss si 17apr15
  5. Hur länge vill du vara borta?
  6. Hur många personer som skall resa? 1
  7. I vilken kabinklass? Business
  8. Med vilka flygbolag vill du flyga med? BA/LH/AC/KL/FI
  9. Vad är din budget? (per person) Det det koster, ser pris ligger i området NOK 20'-30' dette er akseptabelt
  10. Vad är det viktigaste för dig? Jeg rangerer:
    • 1 Upplevelsen ombord
    • 2. Kortare restid
  11. Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Nei.
12. Annen info:
Hei,

Jeg skal reise på en Business-trip til Vancouver i løpet av våren, og sitter nå med det meget behagelige luksusproblemet; Hvilket selskap gir meg beste turen over Atlanteren?

Slik jeg ser det har jeg 4 reelle valg til ca samme pris (nok 21' - 25') og innenfor akseptabel reisetid.
Jeg kan da unne meg luksusen av å plukke den mest behagelige turen på Business.

Valget står mellom:

BA
LH - mulig i kombinasjon med AC
KL
FI - Jeg vet de har et litt annet J-class produkt enn de andre, men de kan å andre siden gi den desidert mest tidseffektive reisen..

Spørsmålet til dere er da: Om dere skulle velge, hva ville dere ha valgt?
Og har jeg glemt noe selskap som burde få en plass på listen, så kom gjerne med det!
 

nortraveller

Ny medlem
Christian R:

Takk for innspillene.

Jeg er ikke veldig tro til noen spesiell allianse, Jeg har kort i både Star Alliance, One World og hos KL/AF.
Selv om det sikkert hadde vært klokt av meg å gå mer for en allianse, så går jeg heller for komfort og reisetid.
 

nortraveller

Ny medlem
Christian R:

Takk for innspillene.

Jeg er ikke veldig tro til noen spesiell allianse, Jeg har kort i både Star Alliance, One World og hos KL/AF.
Selv om det sikkert hadde vært klokt av meg å gå mer for en allianse, så går jeg heller for komfort og reisetid.
 
Toppen