Senaste nytt

Vad händer om jag missar flyget?

Hej!

har bokat en resa till New York i vår och flyger med BA, efter flera ändringar så har jag 1 timme på mig att byta på Heathrow. På Heathrows hemsida står det att det är minimum, men jag borde komma till huvudterminalen och sen ska jag nog till B eller C. Vad händer om jag missar flyget på Heathrow, vad står BA för?
 

sembl

Medlem
Om det är bokat på samma biljettnummer så hjälper BA dig med ombokning så inget att oroa sig över. Dörren stängs 20 min innan avgång på USA flighterna så du bör hinna. Om det blir riktigt tight så står det folk och möter upp vid gate med skylt och hjälper dig.
 

011430121

Medlem
Hej!

har bokat en resa till New York i vår och flyger med BA, efter flera ändringar så har jag 1 timme på mig att byta på Heathrow. På Heathrows hemsida står det att det är minimum, men jag borde komma till huvudterminalen och sen ska jag nog till B eller C. Vad händer om jag missar flyget på Heathrow, vad står BA för?
Jag tror/vet av engen erfarenhet att förmodligen kommer du att få ytterligare ändring, antingen på anslutnings flyget eller flyget ut från LHR.
Var åker du ifrån och vilken tid?
 

sembl

Medlem
@011430121 Du har haft lite oflyt på den fronten med just BA vilket är ovanligt så vi hoppas att det löser sig för @Dreamliner787 . Man skall alltid utgå från att det oftast fungerar, det går ju en hel del flyg till NYC på förmiddagen från LHR.
 

Senator

Moderator
med tanke på att BA har 11 flyg till New York per dag + American har 3 från LHR skulle jag inte vara så nervös.. Jag var själv sen från New York senast, och blev per automatik bokat vidare på nästa Stockholmskärra.

Det finns en "Short Connections" kö..
 

Jacob

Medlem
Så länge allt är bokat på samma biljett ska det som sagt inte vara någon fara. BA har i så fall skyldighet att boka om till nästa flyg eller annat lämpligt flyg, har sista kvällsavgången gått ordnar de med hotellövernattning och middagsvoucher.

Är det väldigt kort med tid kan man alltid informera kabinpersonalen och fråga snällt om man kan sätta sig längre fram i kabinen under landningen för att komma av snabbare.
 
Så länge allt är bokat på samma biljett ska det som sagt inte vara någon fara. BA har i så fall skyldighet att boka om till nästa flyg eller annat lämpligt flyg, har sista kvällsavgången gått ordnar de med hotellövernattning och middagsvoucher.

Är det väldigt kort med tid kan man alltid informera kabinpersonalen och fråga snällt om man kan sätta sig längre fram i kabinen under landningen för att komma av snabbare.

Har tänkt att få en plats långt fram i kabinen
 
Toppen