Senaste nytt

Gå med i 10000-meters klubben...lagligt!

Jacob

Medlem
Nja det blir väl formellt inte 10000-meters klubben, men 4000-meters klubben i alla fall.

På Staverton flygplatsen i Gloucestershire, Storbritannien finns nämligen möjlighet att hyra ett Cessna plan för en romantisk flygning över södra England.

I baksätet på företagets Cessna Grand Caravan har de vanliga stolarna bytts ut mot en skön säng med röda kuddar. Vill man lyxa det extra kan man beställa ett VIP-paket med champagne och jordgubbar.

40 minuter får man uppe i luften (60 minuter med ett VIP-paket) och väl uppe i luften dras ett draperi för mot cockpit för en avskiljd stund med partnern.

Bokningen behöver göras minst en månad i förväg.

Mile High Flights - Join the Mile High Club and experience the Ultimate Airborne Adventure
 

Cornelius

Medlem
Ja, lite turbulens är väl kanske precis vad man behöver i ett förhållande ibland...
Dock är jag lite skeptisk till att det endast skall vara något draperi mellan cockpit och "jordgubbsätandet".

Jag måste vara grön, men jag visste faktiskt inte att det var olagligt med de flesta flygbolag. Inte att jag någon gång har brutit denna lag ändå...
 

Jacob

Medlem
Är det förresten någonsin olagligt att gå med i 10000-meters klubben?
Lär knappast vara tillåtet i alla fall. Olagligt skulle väl vara om det på något sätt är ett brott mot flygsäkerheten eller om det räknas som förargelseväckande beteende alternativt om flygplanet räknas som allmän plats.

Dock är jag lite skeptisk till att det endast skall vara något draperi mellan cockpit och "jordgubbsätandet".
Det brukar dock vara rätt bullrigt i de små planen väl man kommit upp i luften.
 

vicce

Medlem
Läst detta för ett tag sedan och tyckte inte att det verkade speciellt intressant då, och står nog fast vid det. En vanlig flygplanstoalett är nog snäppet vassare faktiskt.
 

Gnopps

Medlem
Det påminner mig om den här underbara repliken: It is not illegal to masturbate on a plane, it is just frowned upon. :-D

[video=youtube;rtlNC9Q5leE]http://www.youtube.com/watch?v=rtlNC9Q5leE&feature=related[/video]
 
Toppen