Senaste nytt

Bokning via sas.se med Lufthansa flyg, vilken kabin?

Joshua

Medlem
Vet ej ifall denna gör sig bäst i detta forum eller i LH

Vad för klass innebär nedan iklickade klass på SAS hemsida gällande ett LH flyg.

Hamnar jag i Business eller Eco när jag väl boardar?
 

Attachments

  • LH.jpg
    LH.jpg
    193 KB · Visningar: 323
Hvad jeg kan se bookes første segment i "J" - jeg gætter på at det bliver business hos Lufthansa, men igen der er en risiko for at det bliver et midtersæde på række 28.... Hvorfor booker du ikke? - du får svaret når du skal vælge sæde og hos SAS har du 24 timers fortrydelsesret :)
 

fcx

Medlem
Varför ens boka sådär? Känns bara knepigt.

Fanhansa (och andra bolag) kan ha riktigt galna priser på flexibel economy. Att gå "genvägen" och boka SAS Plus som codeshare kan vara en betydande kostnadsbesparing. Varje gång jag gör det och hamnar i business ser jag det som en bonus, snarare än något jag förutsätter.

(friskrivning: codeshare ska man inte boka om man inte vet vad man håller på med)
 
Last edited:

agehall

Medlem
Nja... Jag tror inte bokningsklasser A, B, S och Y blir det. C och D blir nog, medan Z och SAS J är jag osäker på. Men, tittar du på exempel ovan är alla avgångar som flygs av Lufthansa väsentligt dyrare.

Jag är rätt säker på att mina föräldrar hade bokningsklass A till madrid i sommras. De flög via Frankfurt ner och fick LH Business FRA-MAD.
 

Senator

Moderator
Jag är rätt säker på att mina föräldrar hade bokningsklass A till madrid i sommras. De flög via Frankfurt ner och fick LH Business FRA-MAD.

Gick snabbt genom alla priser SAS har i ExpertFlyer i SAS PLUS på sträckan ARN-FRA; bokningsklasser A, B, P, S, Y, J, C

Följande står under Flight Application för A, P, B
THE FARE COMPONENT MUST BE ON
ONE OR MORE OF THE FOLLOWING
ANY SK FLIGHT OPERATED BY SK
ANY SK FLIGHT OPERATED BY DC
ANY SK FLIGHT OPERATED BY KF
ANY SK FLIGHT OPERATED BY QA
ANY SK FLIGHT OPERATED BY WF
ANY SK FLIGHT OPERATED BY OV
ANY WF FLIGHT OPERATED BY WF
ANY WF FLIGHT OPERATED BY SK
ANY WF FLIGHT OPERATED BY YW
ANY SK FLIGHT OPERATED BY JO.


Följande står under Flight Application för S, Y, J, C
THE FARE COMPONENT MUST NOT BE ON
ONE OR MORE OF THE FOLLOWING
ANY SK FLIGHT OPERATED BY LH
ANY SK FLIGHT OPERATED BY CL
ANY SK FLIGHT OPERATED BY EW.


Så man blir lätt förvirrat av allt detta.. Det jag tror är att SAS PLUS med Lufthansa flyg på sas.se bokas som J medan SAS FULL FLEX bokas som C

Svaret på frågan är att boka på Lufthansa.com om man vill åka Lufthansa affärsklass
 
Toppen