Senaste nytt

[Dokumentär] Al Jazeera Investigates The Boeing 787

A

Aurora

Guest
Tusen takk for linken @Jonas C , det var en kjempeinteressant dokumentar! Den bekrefter det jeg ikke synes noe om i dagens luftfart: presset for økt profitt og kortere tidsbruk går foran ting jeg setter høyt (sikkerhet, kvalitet, stabilitet).
 

Jonas C

Medlem
Cheferna på Boeing tycks totalt sakna verklighetsförankring när de väljer att äventyra kvalitén och säkerheten för att maximera vinsterna. Har inte varit så förtjust i 787:an tidigare (bullrig och trång), så jag kommer nog undvika planet till största mån framöver.
 

MLE

Medlem
Cheferna på Boeing tycks totalt sakna verklighetsförankring när de väljer att äventyra kvalitén och säkerheten för att maximera vinsterna. Har inte varit så förtjust i 787:an tidigare (bullrig och trång), så jag kommer nog undvika planet till största mån framöver.
Tack för att du länka, riktigt bra och intressant dokumentär.

Håller med dig, i min mening är det helt sjukt hur Boeing valt att agera. Som lekman har man ju vetat att det är något som är fel på ex. batterierna i planen samt övriga problem, men det är ju inte så att man direkt tvekat på flygplanets säkerhet som helhet, då tillverkarna alltid talar om nolltolerans, vilket ju inte verkar stämma i detta fall.
Efter att ha sett programmet har jag också samma känsla som du, undvika att flyga med 787, bara för att...
 

johhenrik

Medlem
Jag älskar konspirationsteorier. Jag brukar köpa de flesta medan jag kollar på en dokumentär. Men det går ju inte kolla på denna utan att reagera på att den är vinklad rätt kraftigt.

"Kvalitén är lägre för det är inte fackanslutna medlemmar som satt ihop det."

Ellerde slänger in lite hur jobbigt det var för en person att mista jobbet, så man bygger upp en känsla om vad elaka dom är, för det är ju ganska synd om honom.

Jag säger inte att de har fel, för jag vet inte, men efter att ha sett dokumentären så säger jag inte de har rätt heller, då min syn på media inte är jättepositiv. Jag har i tidigare jobb jobbat mot riksmedia och efter det är det ju inte många plus jag ger journalister kan jag ju säga... Lägg till att jag gillar att lyssna på P1 Medierna varje vecka och boom, igen så ökar inte förtroendet...

Underhållande dokumentär, men jag är inte helt övertygad....
 
  • Gilla
Reactions: Alx

MLE

Medlem
Jag älskar konspirationsteorier. Jag brukar köpa de flesta medan jag kollar på en dokumentär. Men det går ju inte kolla på denna utan att reagera på att den är vinklad rätt kraftigt.

"Kvalitén är lägre för det är inte fackanslutna medlemmar som satt ihop det."

Ellerde slänger in lite hur jobbigt det var för en person att mista jobbet, så man bygger upp en känsla om vad elaka dom är, för det är ju ganska synd om honom.

Jag säger inte att de har fel, för jag vet inte, men efter att ha sett dokumentären så säger jag inte de har rätt heller, då min syn på media inte är jättepositiv. Jag har i tidigare jobb jobbat mot riksmedia och efter det är det ju inte många plus jag ger journalister kan jag ju säga... Lägg till att jag gillar att lyssna på P1 Medierna varje vecka och boom, igen så ökar inte förtroendet...

Underhållande dokumentär, men jag är inte helt övertygad....
Satt just och redigera mitt tidigare inlägg men du tog orden ur min mun, tänkte också på detta. Sedan kan man ju även undra, vad tjänar Airbus på detta...
Men att allt som läggs fram i dokumentären skulle vara taget ur tomma luften tror jag inte heller på, men som tidigare sagts, man börjar ju undra...
 

Joakim

Medlem
Tack för länken. Mycket intressant reportage som ger lite att fundera över.
Undrar om alla Norwegians 787or kommer från södern...
 
Toppen