Senaste nytt

Bonusplats tillgänglighet till Nord Korea

charlesswe

Medlem
Ladies and gentlemen! Mesdames et messieurs!

Äntligen släpper Air China award platser på PEK-FNJ (Pyongyang, D.P.R.K aka Nord Korea). Tyvärr ingen Business Class vad jag kan se, men FIRST finns! Now we're talking...

Dags att boka nu om man vill inte missa nästa års Svensk nationaldag på ambassaden i Pyongyang.

Svenskt nationaldagsfirande i Pyongyang | SwedenAbroad

På kvällen den 6 juni bjöd ambassaden in närmare 200 gäster att fira den svenska nationaldagen. Bland gästerna återfanns Nordkoreas vice utrikesminister Kung Sok Ung och andra nordkoreanska representanter ... Under kvällen framträdde det svensk-norska popbandet Postiljonen med några av sina hits. Med anledning av 40-års jubileet av ABBA:s seger med ”Waterloo” i Schlagerfestivalen anordnades också ett ABBA-quiz som gästerna deltog i.
 

Attachments

  • Screen Shot 2014-09-10 at 20.56.01.png
    Screen Shot 2014-09-10 at 20.56.01.png
    413,1 KB · Visningar: 469
  • Screen Shot 2014-09-10 at 21.00.17.png
    Screen Shot 2014-09-10 at 21.00.17.png
    345,6 KB · Visningar: 439

Dr. Miles

Expert
Det är som Kina inrikes First på ett narrow body plan = Business class på andra linjer.

OT:
Jag har läst en japansk nyhetsartikel om Nordkorea häromdagen där tidningen skrev att Nordkorea har fortfarande inte betalat notan för 1.000 Volvobilar samt 2.000 Rolexklockor som de köpte från Sverige. Det ser ut som Nordkorea har ingen avsikt att betala notan...
Kanske @Kricka vet något om detta?

サーチナ|無慈悲な踏み倒し? 北朝鮮40年前にスウェーデンから車購入も、いまだ未払い 利息で400億円=中国メディア
 

Johan_G

Medlem
Det är som Kina inrikes First på ett narrow body plan = Business class på andra linjer.

OT:
Jag har läst en japansk nyhetsartikel om Nordkorea häromdagen där tidningen skrev att Nordkorea har fortfarande inte betalat notan för 1.000 Volvobilar samt 2.000 Rolexklockor som de köpte från Sverige. Det ser ut som Nordkorea har ingen avsikt att betala notan...
Kanske @Kricka vet något om detta?

サーチナ|無慈悲な踏み倒し? 北朝鮮40年前にスウェーデンから車購入も、いまだ未払い 利息で400億円=中国メディア
Här finns en del intressant att läsa om den (och andra) affären.
Ett paradis med tre miljarder i skuld | Världen | SvD
 

dino_81

Medlem
Nordkorea står väldigt högt på min "att göra lista". Tillsammans med Bhutan. Bägge länderna är väl tyvärr helt omöjligt att turista i på egen hand, även om Nordkorea givetvis är snäppet värre.
Frågan är om det går att kombinera en bonusresa med de arrangemang som krävs för att besöka Nordkorea?
Jag har fått för mig att man måste boka en paketresa som då inkluderar in/utresan men det kanske har ändrats?
 
Toppen