Senaste nytt

Har du testat SAS på London Heathrow terminal 2?

Jacob

Medlem
Idag var det invigning för SAS i nya Star Alliance-terminalen, terminal 2 på London Heathrow. När oktober är slut kommer alla 23 flygbolag som trafikerar Heathrow finnas i en och samma terminal.

Lite bilder från invigningen idag på morgonen kl 06.20 där BusinessClass var på plats:
SAS har flyttat in i Terminal 2, Star Alliance nya hem på London Heathrow flygplats - BusinessClass.se
SAS er flyttet ind i Terminal 2 - Star Alliance nye hjem i London Heathrow Lufthavn - BusinessClass.dk
SAS har flyttet inn i Terminal 2, Star Alliance nye hjem på London Heathrow flyplass - BusinessClass.no

Har du flugit SAS från nya terminal 2? Vad tyckte du? Testat några av loungerna?
 
Jag flyger Lhr - Arn i plus imorgon. Vilket lounge bör jag främst sikta på? (inte säker hurvida sällskapet ställer sig positivt till loungehoppning)
 

Jacob

Medlem
Jag flyger Lhr - Arn i plus imorgon. Vilket lounge bör jag främst sikta på? (inte säker hurvida sällskapet ställer sig positivt till loungehoppning)
Jag kommer jobba mig igenom alla öppna lounger nu under eftermiddagen. Är i Uniteds lounge just nu och fick faktiskt titta in i Global First-loungen en liten stund också tack vare en oerhört vänlig kvinna vid receptionen.

Återkommer med egen rekommendation ikväll.

Men rent formellt är det Plaza Premium Lounge eller United Lounge som gäller just nu om du flyger med SAS.
 
Jag flyger Lhr - Arn i plus imorgon. Vilket lounge bör jag främst sikta på? (inte säker hurvida sällskapet ställer sig positivt till loungehoppning)
Jeg ville prøve Plaza Premium loungen - det koster normalt knap 400 kr. at komme ind og både United Club'en og Maple Leaf loungen kan du besøge næste gang.

Mit indtryk er at Air Canadas lounge er lidt mere stille og afslappende end Uniteds lounge der er noget større og lidt mere travl - men to rigtigt fine lounger!

Jag kommer jobba mig igenom alla öppna lounger nu under eftermiddagen. Är i Uniteds lounge just nu och fick faktiskt titta in i Global First-loungen en liten stund också tack vare en oerhört vänlig kvinna vid receptionen.

Återkommer med egen rekommendation ikväll.

Men rent formellt är det Plaza Premium Lounge eller United Lounge som gäller just nu om du flyger med SAS.

Jeg glæder mig til at høre Mr. Lounge Experts dom! Jeg synes selv United Global First loungen var rigtigt, rigtigt fin!
 

Jacob

Medlem
Air Canada Maple Leaf Lounge nu. Allt är verkligen så otroligt snyggt och fräscht i denna terminal. En helt annan standard!
 

Jacob

Medlem
SAS loungeansvarig var förresten även på plats idag. Hon gjorde "touren" två timmar innan mig för att få en ordentlig uppfattning vad som erbjuds.

Tydligen kommer Singapore Airlines Silverkris-lounge bli försenad, den skulle öppna om exakt en vecka.
 

Jonas C

Medlem
@Jacob har du någon uppgift på om de tar betalt för Champagnen i Plaza Premium loungen eller om det är fritt för alla gäster? Jag vet att vissa tredjepartslounger tar betalt för premiumdrycker.
 

joemume

Medlem
En fundering - kommer de öppna upp LH SEN-loungen och UAs lounge även för statuslösa Plusresenärer? Det brukar ju vara rätt mycket pax med Star Gold ändå, så lättar de på kraven så att enbart Plusbiljett räcker så är det bra för de statuslösa och mindre bra för Star Golds som får trängas lite mer.... :)
 

Dr. Miles

Expert
En fundering - kommer de öppna upp LH SEN-loungen och UAs lounge även för statuslösa Plusresenärer? Det brukar ju vara rätt mycket pax med Star Gold ändå, så lättar de på kraven så att enbart Plusbiljett räcker så är det bra för de statuslösa och mindre bra för Star Golds som får trängas lite mer.... :)
Eftersom lounge access policy for SAS Plus resenär var endast för SAS egna lounger, tror jag att de inte kommer att ge tillgång till partner lounge på London Heathrow.
 
Toppen