Senaste nytt

Sista dagen för SAS på Heathrow terminal 3. Kommer du sakna terminalen?

Jacob

Medlem
Idag är sista dagen SAS trafikerar terminal 3 efter flera decennier. Om drygt två timmar kl 21.05 går den sista avgången SK 534 med destination Stockholm Arlanda. Samtidigt stänger SAS lounge "The London Lounge" för sista gången. Alla övriga flygbolag som använt loungen har redan bytt terminal.

Sista dagen för SAS på London Heathrow terminal 3 - BusinessClass.se
Siste dagen for SAS på London Heathrow terminal 3 - BusinessClass.no
SAS sidste dag på London Heathrow Terminal 3 - BusinessClass.dk

SAS "The London Lounge", London Heathrow (LHR), Terminal 3 - BusinessClass.se
SAS "The London Lounge", London Heathrow (LHR), Terminal 3 - BusinessClass.no
SAS "The London Lounge", London Heathrow (LHR), Terminal 3 - BusinessClass.dk

Kommer du sakna terminal 3? Eller ska det bli skönt med något nytt?
 

NotRyan

Medlem
Blandade känslor, det är både och skulle jag säga. T3 har karaktär, samtidigt är det skönt med nytt och fräscht....
 

Jonas C

Medlem
Har bara flugit från Terminal 3 en gång och det var i somras. SAS loungen var ingen jättehöjdare och terminalen i sig kändes som en bunker. Ska bli spännande att testa nya Terminal 2.
 

AABack2ARN

Medlem
Nja, jag lär väl få fortsätta njuta av terminal 3 i och med att AA fortsätter flyga därifrån. ;)

Men, nej, jag skulle inte sakna terminal 3. Tycker den mest ger ett intryck av tredje världen med alla silvertejpade mattor, hål i golven, toaletter som luktar gammalt. Visst har HAL gjort en del för att rusta upp även den terminalen men den ligger långt efter vad en modern flygplats borde erbjuda.
 

Jacob

Medlem
För mig som bott i London i några år och flugit SAS från terminal 3 fler gånger än jag kommer ihåg och kan räkna måste jag säga att det är med en viss nostalgi och saknad. Absolut, T3 är inte fantastisk och det är rätt ordentligt slitet på sina håll, men det finns nog få platser i världen som är så genuint mångkulturella. Jag har alltid fått ett leende på läpparna när jag stått i transithallen och hört alla konstiga utrop på japanska och kinesiska, från afrikanska flygbolag och mitt i allt detta skandinaviska SAS. Och jag har hunnit med några fotbollsmatcher i biorummet på övervåningen i loungen.

Men blir så klart kul med något nytt och fräscht.
 

GOTATH

Medlem
Har aldrig flugit från terminal 3 så jag vet inte om jag kommer sakna den, men det hade varit kul att få besökt The London Lounge innan den stängde.
 

AABack2ARN

Medlem
Kan absolut hålla med om att det varit lite häftigt när SAS nästan var det enda bolag som flög narrowbodies från T3. Och dessutom med en stor egen lounge. Påminde lite om fornstora dar. :)
 

iRobert

Medlem
Ingen höjdare till terminal, sliten och nedgången. Kommer sakna loungen, definitivt. Blivit några möten och utbildningar som sammanfattats där över en öl eller två+ :) Ser nu fram emot en sprillans och fräsch Terminal 2!
 
Jeg har faktisk aldrig checket ind i Terminal 3, men transfer security har jeg snart været igennem en del gange... Den kommer jeg helt sikkert ikke til at savne!

Som en af relativt få(?) har jeg allerede fløjet fra Terminal 2 "1,5" gange og selve lufthavnsoplevelsen har været sublim begge gange! Terminal 2 er super frisk, Fast Track er super moderne og så er det bare spændende med noget nyt. Jeg ser utroligt meget frem til den kommende Star Alliance lounge, den i Terminal 1 er overraskende god. Loungerne i Terminal 2B er også rigtigt lækre og et godt 'udflugtsmål' hvis man har flere timer at slå ihjel.

Men, men, men.... Jeg kommer helt sikkert til at savne The London Lounge og atmosfæren i loungen og ikke mindst den gode udsigt - det var ikke sjældent man kunne nyde udsigten til en eller flere A380'ere :)
 
Toppen