Senaste nytt

Extra bagage på samma flygning som man kvalificerar sig till EBS?

FredrikB

Ny medlem
Hej, jag flyttar till London snart och min flygresa dit kommer att vara det segment som kvalificerar mig till Eurobonus Silver. Jag kommer behöva ha med mig mycket bagage så jag bokade en Plus-biljett. Nu undrar jag om jag kan utnyttja silverförmånen att ha med mig ytterligare ett bagage redan på flighten då jag kvalificerar mig. Alltså totalt tre väskor på en plusbiljett. Någon som vet?
 

skydiver

Medlem
Svaret är nej. Ingenstans i systemet står att du är Silver, och inte förrän poängen registrerats, vilket sker flera dagar senare, kommer det att framgå. Tyvärr.
 

NotRyan

Medlem
Som sagts är det nej, eftersom du formellt sett inte är silver förrän ditt konto krediterats, MEN du kan alltid fråga snällt vid incheckningen, kanske förbarmar dom sig över en migrant, vem vet?
 

SvartMjolk

Medlem
Tänk på att du utöver incheckat bagage får ha med handbagage och datorväska också. Nu kommer jag inte åt sas.se men jag själv hade 12 kilo i handbagaget (de har aldrig vägt mitt handbagage på SAS) och i datorväskan hade jag dator, iPad och massa annat tungt när jag flyttade till Kina. På så sätt fick jag med mig allt jag behövde. Lycka till och ha så skoj i London! :)
 

Coco

Medlem
Som många redan påpekat så är du inte EBS fören du fått det registrerat. Men jag har flörtat mig till att få en extra väska med Plus biljett vid några tillfällen innan jag blev EBS.
 
Toppen