Senaste nytt

Singapore Airlines business class – Book the cook 2014 – värt att boka (dagens i-landsproblem)?

Ritz

Medlem
Inför en inbokad resa med Singapore Airlines business funderar jag på om man ska välja deras matbeställningstjänst Book the cook eller köra på standardmenyn. Har provat BTC:s Lobster Thermidor och även Dim Sum:en (ut från Singapore till Köpenhamn) förut. Lobstern var bra medan den senare var mycket dålig, kändes mer som en gimmick och snackis. Standardmenyerna i tycker jag är helt tillfredsställande, så kanske ska man strunta i BTC helt och hållet? Har bara provat BTC ut från Singapore, inte ut från Heathrow. Någon som provat båda?


Book the cook ut från Heathrow:

"Lunch"

Beef fillet
Beef short rib
Biryani chicken
Chicken rice
Chicken with pecan
Grilled lamb cutlets
Grilled salmon
Lobster thermidor with asparagus potatoes and diced tomatoes
Monkfish
Pad thai noodles
Prawn wanton soup
Roast duck with rice
Seabass
Sushi with pickled ginger
Thai beef curry
Vegetable kebab

Book the cook ut från LHR:

"Supper"

Assorted sushi
Baked king prawn
Beef rendang
Cajun spiced chicken salad
Chargrilled soya beef
Chicken curry
Chicken lamb satay
Chicken rice
Chicken tikka khurchan masala
Chilean bass and kalamata olive potato
Chinese style cod with fried rice
Classic lobster thermidor
Confit of chicken
Duck with yam rice
Free range chicken supreme
Grilled angus beef burger
Grilled chilean seabass
Gyu don
Lamb shank
Lontong chicken rendang
Nasi biryani
Nasi lemak
Nonya assam fish
Oven roasted corn fed chicken breast
Prawn chicken laksa
Red duck curry
Roast lamb chop
Roasted vegetables
Sauteed monkey head mushroom with dried chilli
Seared black cod a la nicoise
Seared lamb loin
Seared nut veal fillet
Seared salmon
Six oz US rib eye steak
Steamed chinese herbal chicken
Steamed cod fish thai style
U s grilled beef fillet
 
Jeg har prøvet fra både Amsterdam og fra Singapore. IMHO skal man primært vælge "Book the Cook"(BTC) hvis der en en speciel ret fra BTC-menuen som man meget gerne vil have.

Fra Amsterdam var udvalgte lidt mindre, men i grove træk meget lig det fra London og maden var meget velsmagende.

Fra Singapore var udvalget ganske stort og maden var også rigtig god. Jeg har læst mig til at Lobster Thermidor skulle være bedre ex-Europa men det er ikke noget jeg har personlig erfaring med.

Ex. hvis du har allergier, er kræsen eller vil have enten "Grilled lamb cutlets" eller "Roast duck with rice", så skal du helt sikkert vælge fra Book the Cook menuen - hvis du 'bare' vil have god mad og ikke har noget i mod overraskelsen så ville jeg vælge fra menuen ombord.

Uden at have noget belæg for det tror jeg dog der er mad nok ombord til at man kan sige nej tak til sin pre-order og få fra menuen istedet - men ingen garantier herfra.

Billeder af 1x Book the Cook Amsterdam - Singapore og 2x Book the Cook Singapore - London kan ses her:
Mit indiske eventyr - 24 timer i Singapore Airlines Business og Suites [+50 pics] | BusinessClass.dk
 

Jonas C

Medlem
Körde BTC på bägge mina flygningar i vintras. Kycklingen jag beställde ex-Haneda var inte god alls och jag ångrar verkligen att jag inte valde den japanska måltiden som flygvärdinnan och stolsgrannen rekommenderade. Ex-SIN var Lobster Thermidor riktigt god, men i framtiden skulle nog jag bara valt att hålla mig till ordinarie menyn.
 
Toppen