Senaste nytt

Tre Emirates Airbus A380 i Auckland

palmen

Moderator
Idag vid lunch stod det 3 Emirates A380 i Auckland. Är detta vanligt? Har de tre avgångar per dag som kommer hit och står här samtidigt?
2 av planen stod vid gate och ett på en uppställningsplats, alla 3 var dock borta vid 20-tiden.
 
Stämmer som Dr. miles säger att 3 st A380 från Emirates är där varje dag. Alla avgår också inom loppet av en timme vilket gör att deras lounge är otroligt överbefolkad som du kunde läsa i min recention om deras lounge.

Det ser ut någorlunda på avgångstiderna. 18:10 Sydney, 18:35 Brisbane och 18:55 Melbourne om jag inte minns fel. Dessa 3 flighter fortsätter sedan till Dubai och landar med knappt 1,5 timmes mellanrum.

När jag flög Melbourne - Aucklant T/R fyllde dom upp hela kabinen i Ekonomi på dessa flygningar. Då va enbart 30% passagerare som flög vidare efter flighten från Dubai.

Business va också välfyllt
 

agehall

Medlem
Det är ju egentligen helt brutalt med tre A380 från samma ställe (DXB) där nere. Men å andra sidan har väl EK knappt några mindre plan numera, så det kanske är förklaringen.
 

Bern

Medlem
Jag blev bra förvirrad när jag satt och väntade på Auckland för ett tag sen och det dunsade ner tre A380 från Emirates efter varandra. Förstår att det blir trångt i loungen med tre avgångar så tätt inpå varandra o_O
 

Flitsbuen

Ny medlem
I just flew out of Auckland last week on Emirates A380 bound for Dubai via Melbourne. It was not that big of a crowd in the lounge. The lounge had better food selection than the Melbourne Emirates lounge...best food is still the Qantas First Class lounge in Melbourne IMO.
 
I just flew out of Auckland last week on Emirates A380 bound for Dubai via Melbourne. It was not that big of a crowd in the lounge. The lounge had better food selection than the Melbourne Emirates lounge...best food is still the Qantas First Class lounge in Melbourne IMO.

I flew out on a Friday in January, maybe more of a season to go to NZ then.

Qantas first class lounge is as you say, excellent! It's way ahead of the Emirates lounge. And you can also guest a friend on the ticket witch was not possible in emirates lounge according to the own rules.
 
Toppen