Senaste nytt

Godt hotel ved skift mellem Tokyo Narita og Tokyo Haneda?

Jeg søger lidt inspiration til hotel i Tokyo - én nats varighed.

Ankommer til Narita (NRT) om aftenen og rejser videre næste formiddag fra Haneda (HND) (i First) - Nem transport til lufthavnen er altså vigtig, morgenmad vil blive indtaget i loungen.

Jeg er Hilton Hhonors Gold og Club Carlson Gold.
 
Last edited:
Nu har jeg været afsted og følgende blev valgt:

Intercontinental the Strings by ANA - ligger ovenpå Shinagawa Station hvorfra der er direkte forbindelse til og fra både Narita og Haneda. På ingen måde et billigt hotel, men utroligt flot og moderne hotel! Det kan klart anbefales hvis man skal skifte Tokyo Narita <=> Tokyo Haneda
 
Last edited:

NotRyan

Medlem
Jag rekommenderar JAL City Hotel Haneda om man har en tidig flight ut från Haneda, Mycket trevlig room-rate, samt gratis shuttle till terminalerna som ligger 5-10 minuter bort...
 

Dr. Miles

Expert
I stort sett kan man välja vilket bra hotell som helst i Shinbashi station område (söder om Ginza) eller Asakusa station område.
T ex Conrad Tokyo finns inom gångavstånd från Shinbashi station.

Keisei Railways (som har linjer till Tokyo Narita flygplats) och Keikyu Railways (som har linjer till Tokyo Haneda flygplats) samarbetar och deras tåg går varandras linjer.

Tokyo Narita - (via Keisei line) - Oshiage - (via Toei Asakusa subway line) - Sengakuji - (via Keikyu line) - Tokyo Haneda.
Screenshot20140907_1.png


Bästa sättet att ta sig mellan Narita och Haneda
[Tips] Till dem som vill byta mellan Tokyo Narita och Tokyo Haneda med övernattning
 
Last edited:

fiffig

Medlem
Det beror på om du vill bara vila eller gå ut och se lite av Tokyo. Haneda ligger ganska nära stan och tåg/buss fungerar alltid bra så jag skulle nog rekommendera nåt hotell i stan. Min fav. är ANA intercontinental i Akasaka (min profilbild tagen där :)) och som Dr.Miles nämnde ovan, Conrad.

Det finns "Airport Limousine bus" från Narita till både Conrad och ANA, bussarna går direkt till hotellen överallt i Tokyo (och utanför); Airport Limousine Bus-Airport Transport Service Co., Ltd

Sen det är ca. 500-700kr till flygplatsen om du föredrar taxi, annars kostar typ ingenting att åka på tåg dit (ca.20-40kr).

Jag skulle också välja JAL city hotel om jag skulle bara övernatta inför flighten. Hotel Excel Haneda Tokyu är också rätt okej faktiskt men jag har haft problem med andra Tokyu hotels (2 i Shibuya) så det är på min "aldrig igen" lista...
 
Super med så mange gode svar - selvom jeg har været afsted.

Som ægte BusinessClass'er den næste tur allerede booket og den inkluderer også et par nætter i Tokyo. Ankommer sent til Haneda og afgår tidligt fra Haneda så jeg skal absolut kigge nærmere på de mange gode forslag :)

Jeg har hørt meget positivt om Conrad, men >55.000JPY er lige i overkanten. Jeg prøvede som nævnt Intercontinental Shinagawa sidst og blev positivt overrasket, så Intercontinental Akasaka står højt på listen. Men 2 nætter bør jo næsten være ensbetydende med to forskellige hoteller :D
 

intuition

Medlem
Om man inte vill bo lyxigt utan billigt är annars min favorit Ueno. Gott om billiga hotell med helt OK kvalitet, och Ueno är en bra bas nästan oavsett vart man ska vidare till.
Ska man till Haneda, är vilket stationsnära läge som helst på ringlinjen (Yamanote-line) bra eftersom den ansluter till monorailen till HND för 500円.

Ett helt annat tips: Fråga efter NEX Tokyo direct ticket på JR kontoret på NRT. Tar dig till nästan var som helst i Tokyo för 1500円. Det enda som krävs är utländskt pass.
 
Toppen