Senaste nytt

Ny British Airways Executive Club medlem - ge dina 5 bästa tips!

Jag har precis blivit British Airways Executive Club medlem. Nu vill jag höra dina fem bästa tips/erfarenheter av programmet, vad ska jag tänka på och vad ska jag undvika. Jag gissar att BA Visakortet är en bra början?
 

Senator

Moderator
1. Dyra inrikes resor med AA är bra värde för 4 500 Avios
2. Medels långa resor i Asien med Cathay som t.ex. positionering eller vid open jaw är också en bra deal
3. BAEC Silver nivå är kanske den nivå jag anser är prisvärd och som har högst värde. Man får lika mycket värde anser jag som Star Gold
4. Anknytningsresor inom UK ingår
5. Häng med till Hawaii för 20 lax på rea för (nästan) ett guldkort :)
 

agehall

Medlem
Det var en svår fråga.

Håller med Senator om att inrikesresor med AA för 4500p är kanon. Det är också trivialt att uppnå Gold då det enbart krävs en resa till HNL för det. Snålar man och satsar på Silver så räcker det med en resa till USA.
CWLCY är förstås en hit - preclearance på SNN är kanonbra!
Om vi ska prata BAEC mer specifikt så skulle jag säga att Avios Boosters i kombination med BA CW reor är kanon.
 

gdaily

Medlem
Jag har precis blivit British Airways Executive Club medlem. Nu vill jag höra dina fem bästa tips/erfarenheter av programmet, vad ska jag tänka på och vad ska jag undvika. Jag gissar att BA Visakortet är en bra början?
1) Visakortet med medföljande 2-4-1.
2) Håll koll på din ekonomibokning på MMB, får du erbjudande om att uppgradera exempelvis Arlanda-LHR för en sexhundring så slår du till direkt.
3) Silvernivån är magisk för oss som inte måste bada i champagne i loungen. Värdet överstiger *Guld. Så ledsen jag missade det i år.
4) Går att flytta Avios till Iberia via datorn (finns lite intressanta skatte/avioslättnader där ibland)
5) Går att boka partners online, till exempel krångliga Air-Berlinresor som inte ens går att boka på Air Berlins egna hemsida
 

jumbooze

Medlem
Om man vill samla ihop miles så finns det famlijekontot och då kan man ju låta sambo/fru/man skaffa ett visa kort när det finns 5000 bonus också och på så sätt ha 10000 att börja med... Delbetala med cash och på så sätt ha möjlighet att boka en "längre resa".
 
Toppen