Senaste nytt

Finnair Claim EG 261/2004

Markus787

Medlem
Hej!

Jag tänkte skicka iväg ett mail till Finnair om en försenad flight, tack vare detta forum har jag blivit medveten om mina rättigheter kring förseningar, tack för det!
Jag undrar om ni skulle kunna komma med synpunkter på mitt mail, saker jag borde förstärka och så vidare. Det är första gången jag gör detta så jag är öppen för alla kritik, hehe.

Såhär har jag skrivit hitintills:

Hello,
On the 17th February 2012 I had a flight with Finnair to Osaka Kansai from Helsinki Vantaa, flight AY077. Unfortunately we were all denied boarding due to technical issues. We did not receive any further information about the problem or whether we would be able to board later. According to EU-regulation 261/2004 14th article, the air carrier:
“Shall provide each passenger affected with a written notice setting out the rules for compensation and assistance in line with this Regulation. It shall also provide each passenger affected by a delay of at least two hours with an equivalent notice. The contact details of the national designated body referred to in Article 16 shall also be given to the passenger in written form. “

None of the passengers were given a written notice setting out the rules. I was forced speak with the boarding desk on my own behalf in order to get any information. The Finnair staff was unfriendly and they did not explain our rights. We were not offered our two free telephone calls, telex or fax messages, or e-mails, as stated in the EU-regulation.

The flight were supposed to leave at 17.25 but did not depart until after 22.00. Therefore we were approximately 5 h late to Osaka Kansai. Therefore I claim compensation for the 4 persons in my travelling party according to EU 261/2004 1st Article, subcategory c.

This is not an extraordinary circumstance according to the EU-regulations. In the list of circumstances which are NOT extraordinary it clearly says that “Technical issues which arise as a result of the air carrier’s failure to maintain its aircraft in accordance with the required maintenance programme.”.


Vad tycker ni?
 

intuition

Medlem
Sätt även dina förväntningar lågt. Finnair betalar aldrig ut EC261/2004 krav, eftersom man hävdar att alla tekniska fel är oförutsedda eftersom man följer service-anvisningarna från Airbus. Vill du ha full kompensation enligt EU-reglementet måste du besegra Finnair i domstol.
Har du tur erbjuds du däremot en mindre summa som "goodwill-gest".
 

AlexS

Medlem
Har haft en diskussion med Finnair gällande en försening pga motorfel under flygning. Krävde kompensation enligt EC261/2004, men som ovan redan nämnts ersätter Finnair inte för detta. Efter flera fram och tillbaka fick jag 10000 Finnair Plus poäng i kompensation. Kan ju disskuteras vad som är rätt/fel - bra/dåligt, men upplevde att deras kundtjänst handerade ärendet snyggt.
 

AlexS

Medlem
Ja, jag funderade på det. Dock har jag råkat ut för en annan försening, som jag är mer motiverad att driva och väljer att fokusera på.
 
Toppen