Senaste nytt

Vägen till Club Carlson Concierge

Resandet började i mars. Nu sitter jag på taket till Opera-huset(Oslo) med 59 nätter och 18 stays. Och fler ska det bli..

Men jag inser att jag kunde tjänat mer poäng om jag t ex köpt Rezidor-aktier och således fått bonuspoäng.

Än bättre hade det blivit om jag bokat en natt i taget. Teoretiskt hade jag varit CCC redan efter 30 nätter. Men det hade varit väldigt jobbigt att varje morgon packa väskan - lämna in den i bagagerummet. Eller ännu värre byta hotell. För att inte nämna reseräkningen, fyra kvitton istället för ett, chefen hade trott att jag var dum i huvudet.

Tankar?
 

Joakim P N

Medlem
Det låter ju som att du hursomhelst är CCC numera, och förmodligen blev du det på ett "värdigare" sätt än att byta hotell dagligen för att maximera stays. Upplever du några uppenbara skillnader som CCC jämfört med CCG?
 

FF#1

Medlem
Det är ju lätt att vara efterklok, men att du skulle ha skaffat aktier direkt eller gjort annan åtgärd för att få guld håller jag med om. Det duger tyvärr inte att checka in och ut på samma hotell, för att få fler stays. Men ett byte skulle du ha kunnat kosta på dig under några av vistelserna om det finns flera bra belägna hotel på orten.
 
Det låter ju som att du hursomhelst är CCC numera, och förmodligen blev du det på ett "värdigare" sätt än att byta hotell dagligen för att maximera stays. Upplever du några uppenbara skillnader som CCC jämfört med CCG?

12 nätter kvar till Concierge efter morgonens utcheckning.

Det är ju lätt att vara efterklok, men att du skulle ha skaffat aktier direkt eller gjort annan åtgärd för att få guld håller jag med om. Det duger tyvärr inte att checka in och ut på samma hotell, för att få fler stays. Men ett byte skulle du ha kunnat kosta på dig under några av vistelserna om det finns flera bra belägna hotel på orten.

Bra att veta, helt klart. Yes jag borde gjort det, men det hade knappast vara smärtfritt..
 
Toppen