Med Malmö Aviation kan man flyga t.ex. Göteborg-Umeå med flight TF302. Flighten går Göteborg-Bromma-Umeå, men det är alltså ett flightnummer och man kan köpa biljett:
*Göteborg-Bromma
*Bromma-Umeå
*Göteborg-Umeå
Fördelen med det här upplägget är ju att resenärerna Göteborg-Umeå slipper gå ur planet, slipper oroa sig för att hinna med bytet o.s.v. Nackdelen jag kan komma på är att Bromma-Umeå resenärerna riskerar att försenas p.g.a något som hänt i Göteborg utan möjlighet att byta flygplan till dem (bara boka om till senare flight).
Eftersom Malmö Aviation uppenbarligen gillar konceptet, varför finns det inte fler som kör det? T.ex. skulle man kunna tänka sig Tammerfors-Stockholm-Oslo med Blue1 eller Stockholm-Frankfurt-Nice med Lufthansa. Finns det andra bolag som gör så? Då menar jag inte t.ex. Lufthansas linje Muscat-Abu Dhabi-Frankfurt, där väldigt få kliver av i Abu Dhabi utan där stoppet där är för att få ett fullt plan resten av vägen.
Varför tror ni så få bolag resonerar som Malmö Aviation?
*Göteborg-Bromma
*Bromma-Umeå
*Göteborg-Umeå
Fördelen med det här upplägget är ju att resenärerna Göteborg-Umeå slipper gå ur planet, slipper oroa sig för att hinna med bytet o.s.v. Nackdelen jag kan komma på är att Bromma-Umeå resenärerna riskerar att försenas p.g.a något som hänt i Göteborg utan möjlighet att byta flygplan till dem (bara boka om till senare flight).
Eftersom Malmö Aviation uppenbarligen gillar konceptet, varför finns det inte fler som kör det? T.ex. skulle man kunna tänka sig Tammerfors-Stockholm-Oslo med Blue1 eller Stockholm-Frankfurt-Nice med Lufthansa. Finns det andra bolag som gör så? Då menar jag inte t.ex. Lufthansas linje Muscat-Abu Dhabi-Frankfurt, där väldigt få kliver av i Abu Dhabi utan där stoppet där är för att få ett fullt plan resten av vägen.
Varför tror ni så få bolag resonerar som Malmö Aviation?