Senaste nytt

Forsinkelse... gjennomgående billett

A

Aurora

Guest
Håper noen kan svare på dette: venninna mi er på et tog på veg inn til Stockholm centralstasjon, men de sitter visstnok fast pga sporfeil. Hun har gjennomgående billett med SJ: Oslo C-Stockholm C-Uppsala C. Hvis hun ikke rekker toget til Uppsala hun originalt skulle ta (22.11), og heller ikke siste toget som går i dag (23.11).... hva skjer da? Blir hun bare stående på Stockholm C uten noe å gjøre? Har hun samme rettigheter som ved en flyreise og gjennomgående billett?

Jeg har ikke bil tilgjengelig så jeg kan ikke hjelpe henne, er litt bekymret for hva vi skal gjøre hvis hun ikke rekker den 23.11...
 
A

Aurora

Guest
Pendeltåget 00:09 till Uppsala ankomst 01:04?

Ah! Det kom ikke opp når jeg søkte Stockholm - Uppsala på sj.se. Jeg regner med at med gjenomgående billett så trenger hun ikke betale noe ekstra? Og hva fæææn gjør vi når hun kommer hit til Uppsala da, går jo lite busser til Gottsunda klokka etter klokka 00:15.... :( Hun må vel ta taxi da, blir vel en hyggelig natttakst. Fæææn altså SJ!
 

Nemo

Medlem
Ring SJ 0771-757575 välj 2 sedan 1 så berättar de mer. Normalt sett ordnar SJ med hemresan när det blir missad anslutning, ombordpersonalen ska fixa det praktiska.
 
A

Aurora

Guest
Ring SJ 0771-757575 välj 2 sedan 1 så berättar de mer. Normalt sett ordnar SJ med hemresan när det blir missad anslutning, ombordpersonalen ska fixa det praktiska.

Takk! Er så ukjent med tog og SJ. Vansindig lang tid det tar. Uppsala-Oslo: ca 1,5 t med fly og biltur til flygplatsen. Oslo-Uppsala: 9,5 timer med tog... Vet hva jeg kommer til å FORTSETTE å gjøre (nemligen FLY!) :D
 

Morgan

Medlem
Om det är något SJ är bra på (i de flesta fall) så är det att ta hand om folk som missar anslutningar. Din kompis bör ta kontakt med tågvärden ombord och be om lösning, det ska inte kosta något oavsett om det blir pendeltåget eller taxi med andra som också ska till Uppsala.
 
Toppen