Senaste nytt

Frankfurt - 40 min mellan flygen. Är det nog ?

Valley

Medlem
Tänkte göra ett försök att använda nya KSD-linjen vid resa till Nürnberg. Men om jag bokar den på LH-sidan kommer inte de vettiga alternativen med. Känns lite B att ha 2 mellanlandningar på vägen till Nürnberg.
Kan det bero på att det i så fall enbart är 40 min mellan ankomst och avgång ? Och då är ju frågan om man vågar chansa på att boka 2 biljetter. Borde ju fungera. Eller ?

Landar på terminal 1 och skall åka från terminal 1 AB.
 

fcx

Medlem
MCT på Frankfurt är 45 minuter. När LH är inblandade vill man gärna lägga till några minuter extra på den bytestiden. Skulle aldrig få för mig att boka 40 minuters anslutning på separata biljetter under de förutsättningarna.
 

pep

Medlem
Mindst 1 time. FRA er enorm og kompliceret. Uden fast track eller gennmgående billet går det ikke under en time...or: prove me wrong!?
 

Valley

Medlem
Tackar för svar.
Får ta mig en allvarlig funderar på om jag skall chansa eller inte - har ju inget bagage med mig.
Ellers så är det väl bara att ta 3 timmars extra väntan så man är safe
 

NyfikenGrau

Medlem
Skulle ta ICE på så kort avstånd som FRA-Nürnberg, går typ varje halvtimme från flygplatsen.

Exempeltidtabell, biljett 29 € :

Frankfurt(M) Flughafen Fernbf Mi, 17.09.14 ab 11:37
ICE 623 Intercity-Express
Bordbistro, WLAN verfügbar
Frankfurt(Main)Hbf ab 11:54 7
Aschaffenburg Hbf ab 12:24 6
Würzburg Hbf ab 13:07 3
Nürnberg Hbf Mi, 17.09.14 an 14:00
 

Jacob

Medlem
40 minuter är alldeles för kort, är det en genomgående biljett har de förstås skyldighet att boka om ifall du missar anslutningen, men med separata biljetter - absolut inte.
 

Valley

Medlem
Skulle ta ICE på så kort avstånd som FRA-Nürnberg, går typ varje halvtimme från flygplatsen.

Exempeltidtabell, biljett 29 € :

Noterat, tack. Har haft dem funderingarna tidigare med biljetten jag kikade på var lika dyr som att flyga. Då jag la det åt sidan.
Men det kan vara trevligare att tillbringa tiden på tåget istället för på flygplatsen
 

thsred

Medlem
Snor lite av denna tråden. Ska åka med LH till FRA och sedan vidare med AirCanada (så måste genom passkontroll). Har 1:35 på mig, genomgående biljett. Kommer detta att bli en springtransfer. Biljetten är i C-klass. Lästa något om att det finns automatgater för passkontroll, och finns det något priority lane för transfer?
Har bagage (inkl. skidor). Kommer de ens att komma med?
 

fcx

Medlem
Snor lite av denna tråden. Ska åka med LH till FRA och sedan vidare med AirCanada (så måste genom passkontroll). Har 1:35 på mig, genomgående biljett. Kommer detta att bli en springtransfer. Biljetten är i C-klass. Lästa något om att det finns automatgater för passkontroll, och finns det något priority lane för transfer?
Har bagage (inkl. skidor). Kommer de ens att komma med?

Bagage brukar inte vara något problem om tidtabellen hålls.

FRA är ganska smidig på transfer egentligen. Ingen extra säkerhetskontroll om du kommer från EU.
 
Toppen