Senaste nytt

Vilket flygbolag har bäst komfort i ekonomiklass?

Steve

Medlem
Jag ska till Boston i november, utgår från Arlanda och måste boka ekonomiklass p.g.a. resepolicy. Vilket bolag har bäst komfort/service i ekonomiklassen? Väljer mellan SAS för poängens skull, Lufthansa för kombination av poäng och restider samt British Airways som runner-up. Är idag EB silver.

Tacksam för era tips.
(Om detta passar i annan tråd är jag tacksam för flytt)
 
Hvis jeg skal være ærlig synes jeg de fleste selskaber har næsten lige dårlig komfort på økonomiklasse- servicen er dog meget forskellig. Visse selskaber har rigtig god service, andre mindre god service og enkelte dårlig service.

Personligt har jeg været godt tilfreds med både Swiss og Lufthansa. De har et fornuftigt underholdningssystem, gratis mad og drikke og muligheden for at få lidt drikkevarer eller snacks mellem måltiderne. Jeg ville vælge Swiss fremfor Lufthansa, men begge selskaber leverer gode produkter i økonomiklasse.

British Airways er det næsten 15 år siden jeg sidst fløj med så der er antageligt sket en del siden.

En anden mulighed hvis du vil have skiftet i USA er jo United der flyver over atlanten direkte fra Arlanda.
 

Steve

Medlem
Hvis jeg skal være ærlig synes jeg de fleste selskaber har næsten lige dårlig komfort på økonomiklasse- servicen er dog meget forskellig. Visse selskaber har rigtig god service, andre mindre god service og enkelte dårlig service.

Personligt har jeg været godt tilfreds med både Swiss og Lufthansa. De har et fornuftigt underholdningssystem, gratis mad og drikke og muligheden for at få lidt drikkevarer eller snacks mellem måltiderne. Jeg ville vælge Swiss fremfor Lufthansa, men begge selskaber leverer gode produkter i økonomiklasse.

British Airways er det næsten 15 år siden jeg sidst fløj med så der er antageligt sket en del siden.

En anden mulighed hvis du vil have skiftet i USA er jo United der flyver over atlanten direkte fra Arlanda.[/Q


Hur är service i Uniteds economy?
 

Palazzi

Medlem
Från Köpenhamn hade det varit enkelt: Air Canada, med ett byte i Toronto...

Kombination restider och produkt, i detta fall, tycker jag talar till Lufthansas fördel. Om du vill resa med SAS får du byta inrikes i USA, och det är ju rätt trist...
Sen finns ju Icelandair - tråkig produkt i ekonomiklass, men lidandet delas åtminstone upp i korta delflygningar.
 

ACervin

Medlem
Trevligast ekonomi long-haul är ju en viktig fråga. Går ju inte att sitta i den spetsiga delen varje gång. Det blir en kombination av stolsbredd, seat pitch, underhållningssystem, mat och dryck samt hur service vänliga personalen är. Till det kommer tider, anslutningar och bonusprogram. Puh!

Air Canada via Toronto är inte helt fel. USB port i stolen om man har tankat paddan med lämpligt material och franska talas vilket ger det hela lite flärd. Immigration direkt i Toronto kan spara tid. Har också provat Swiss från Zurich till Boston och tyckte det var bra också. Tycker om Zurich flygplats. Ett av de få ställen där betong faktiskt är snyggt och så finns det råmande tåget. Delar @Palazzi åsikt angående Icelandair som jag också provat, känns mer som inrikes. Men bytet i Keflavik underlättar och priserna brukar vara bra.
 

Steve

Medlem
Från Köpenhamn hade det varit enkelt: Air Canada, med ett byte i Toronto...

Kombination restider och produkt, i detta fall, tycker jag talar till Lufthansas fördel. Om du vill resa med SAS får du byta inrikes i USA, och det är ju rätt trist...
Sen finns ju Icelandair - tråkig produkt i ekonomiklass, men lidandet delas åtminstone upp i korta delflygningar.
Hur är poängintjäning till Eurobonus om man flyger Air Canada till Boston från Arlanda via Köpenhamn?
 

Palazzi

Medlem
Hur är poängintjäning till Eurobonus om man flyger Air Canada till Boston från Arlanda via Köpenhamn?

Vet ej, men det blir ju iaf två byten... Priset på 5.200kr är väl OK, men det blir långa restider.

EDIT: Dåligt med intjäning - 25% på Air Canada och 100% på anslutningen med SAS (ARN-CPH).
 

chazzie

Medlem
Vet ej, men det blir ju iaf två byten... Priset på 5.200kr är väl OK, men det blir långa restider.

EDIT: Dåligt med intjäning - 25% på Air Canada och 100% på anslutningen med SAS (ARN-CPH).

Jag fick 50% på Air Canada i K (Low Economy) så det får väl anses som OK, även om United smakar bäst utanför SAS egna flighter.
 
Toppen