Senaste nytt

Köpenhamn - Rwanda/Uganda med Aegean Miles-intjäning?

  • Varifrån vill du börja din resa? Helst Köpenhamn (CPH) eller Malmö (MMX), men resan behöver inte börja med en flygresa, den kan t ex börja med en bussresa till Göteborg eller tågresa till Stockholm. Positioneringsflyg är också ok, t ex EasyJet till Rom för 400 SEK.
  • Var är din destination? Kigali, Rwanda (KGL).
  • Var vill du resa hem ifrån? Entebbe, Uganda (EBB).
  • När behöver du resa ut? Tidigast fredagen den 9:e januari, klockan 13:00.
  • När behöver du anlända? Senast 12:00 (mitt på dagen) söndagen den 11:e januari.
  • När behöver du resa hem? Tidigast 18:00 måndagen den 26:e januari.
  • När behöver du komma hem? Senast 11:00 tisdagen den 27:e januari.
  • Hur många personer som skall resa? 1 vuxen
  • I vilken kabinklass? Ekonomi
  • Med vilka flygbolag vill du flyga med? Star Alliance.
  • Vad är din budget? (per person): 6200 SEK
  • Vad är det viktigaste för dig? Att jag får Aegean-miles för den interkontinenta flygsträckan och att budget hålls.
  • Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Nej
  • Övrigt: Kreativa lösningar välkomnas. Mitt bästa förslag ser ut så här: Snälltåget till Stockholm C, lokalbuss till Arlanda, Ethiopian till Afrika t o r, Norwegian från Arlanda till Köpenhamn. Totalpris: ca 6200 SEK i Ethiopian bokningsklass U (100% miles till Aegean).
Tack på förhand!
 
Förresten, när jag räknar ut hur mycket poäng jag tjänar hos Aegean (www.owenrudge.net/utils/starcalc), visst skall jag räkna per leg och inte fågelvägen? Dvs, om jag flyger Arlanda -> Addis Ababa -> Kigali så skall jag först beräkna poängen för sträckan Arlanda -> Addis Ababa och sedan addera poängen för sträckan Addis Ababa -> Kigali? Jag skall alltså inte räkna ut poängen baserat på direktflyg Arlanda -> Kigali?
 

pep

Medlem
Ja, hver strækning HVIS du skifter fly og flynummer er forskelligt. Hvis der er et teknisk stop i f.eks. Wien giver det ikke en ekstra strækning. Du kunne også også prøve Brussel Airlines - de er overraskende gode på Bujumbura/Kigali
 
Toppen