Senaste nytt

Sajt för att se beläggning på flight?

Har fått hedersposten att vara bokningschef för en släktresa ;) ! Och uppdragsgivaren önskar alla på samma flight (iaf de som ska resa från samma flygplats) och då hade det varit bra med en sajt för att se beläggningen på en vissa flight, jag har för mig att jag har hört talas om sådana. Sitter ni på några adresser hade jag gärna tagit dem.

Tack
Gillarattflyga å uppdragsgivarens vägnar ;)
 

Dr. Miles

Expert
ExpertFlyer om du vill betala. Om du inte vill betala, erbjuder FlightStats denna tjänst om man är inloggad. Jag har inte använd denna sida för lång tid så det kan hända att det har ändrats.
 

Jonas C

Medlem
Å andra sidan ger ju ExpertFlyer ingen konkret bild av beläggningen, utan talar bara om hur många stolar som finns till salu på respektive flight.
 

AABack2ARN

Medlem
Jag tror @gillarattflyga menar hur många stolar som är till salu eftersom det är bokning det rör sig om. Närmare avgång kan det vara intressant att se beläggningen då man kan börja estimera chansen att få en ledig plats bredvid sig eller en op-up (som förvisso ändå brukar misslyckas)...
 

fcx

Medlem
Du kan se "lediga biljetter" upp till max 9 stycken. Är ni fler än så är det läge att fundera på en gruppbokning ändå.
 

011430121

Medlem
Å andra sidan ger ju ExpertFlyer ingen konkret bild av beläggningen, utan talar bara om hur många stolar som finns till salu på respektive flight.
Det är väl antal lediga platser i varje bokningsklass som visas.
Om det finns 8 platser i X och 8 platser i Y betyder det väl inte att det är 16 platser lediga om bord, eller har jag fattat fel även här?
 
D

Deleted member 4971

Guest
Det är väl antal lediga platser i varje bokningsklass som visas.
Om det finns 8 platser i X och 8 platser i Y betyder det väl inte att det är 16 platser lediga om bord, eller har jag fattat fel även här?

Precis så är det. Bara för att man vill sälja säg... 50 biljetter betyder det inte att det finns 50 lediga stolar.
 
Toppen