Senaste nytt

Eurobonus på nätet

Roger J

Medlem
Vi är uppenbarligen många här på forumet som har åsikter om SAS hemsida och hur funktioner som check-in, chat, bokning etc. fungerar (och inte fungerar!).
Dock finns det ju en helt egen sektion på de olika SAS-sidorna som handlar om Eurobonus. Där finns information om hur man tjänar poäng, ”point bargains”, regler för bonusresor och så vidare. På svenska sidan är det:
www.sas.se/eurobonus
Jag tänkte att vi kan samla åsikter om vad som är bra och dåligt med Eurobonus-sajten i denna tråd och sedan sammanställer vi det och skickar till våra kontakter på Eurobonus? Inkludera även funktionen för bonusbiljettsbokning och hotellbokning för poäng. Vem börjar? Kör på!
(Jag låter denna diskussion vara "klistrad" så att den ligger högst upp under en period)
 
Last edited:

Roger J

Medlem
Jag tror det måste bli enklare att förstå detta med intjäning av poäng. Bokningsklasser, code shares etc är ju en djungel även för den som ägnar en stor del av sin vakna tid åt det.
Kanske de borde ha en "nybörjarguide". Eller länka hit till BC helt enkelt :)
 

Roger J

Medlem
Jag tycker det är otydligt när man ska förstå hur många poäng man tjänar med andra Star Alliance-flyg. Framgår inte tydligt hur det fungerar med 200% för Business Class t.ex.
Helst skulle man vilja att man kunde skriva in en flight och en bokningsklass (till exempel: United -> ORD-SFO, low economy) och direkt se vad det ger för Eurobonuspoäng. Men det är säkert svårt att bygga rent tekniskt. Finns antagligen inte någon central tabell för intjäningen utan antar att antalet poäng skickas till Eurobonus när en medlem gjort en flygning?
 

Homer

Medlem
Jag tycker det är otydligt när man ska förstå hur många poäng man tjänar med andra Star Alliance-flyg. Framgår inte tydligt hur det fungerar med 200% för Business Class t.ex.
Helst skulle man vilja att man kunde skriva in en flight och en bokningsklass (till exempel: United -> ORD-SFO, low economy) och direkt se vad det ger för Eurobonuspoäng. Men det är säkert svårt att bygga rent tekniskt. Finns antagligen inte någon central tabell för intjäningen utan antar att antalet poäng skickas till Eurobonus när en medlem gjort en flygning?

bara att anlita de som gjorde den här
https://www.britishairways.com/travel/flight-calculator/execclub/_gf/sv_se
:)
 
Last edited:

Homer

Medlem
Vidare måste det vara en baggis att lägga till en valmöjlighet så att man kan söka på tillgängliga bonusresor enbart i en viss klass,
dvs. få en månadskalender som bara visar C.
 

charlesswe

Medlem
Jag tycker själv att det är förmånga clicks innan man ser sin saldo.

- Go to sas.se
- Homepage, click på Login
- Tryck in loginuppgifter
- Click på Mina Sidor, hamna på en sida med massa små länkar.
- Click på Mina Eurobonus Sidor på vänster sida (wtf namn?!)

Nu kan jag se min saldo... Det borde va det första jag ser. En liten Elite Status progress bar borde va kul också, som visar hur många segments, miles behövs till nästa nivå. SPG har det.

Rent generellt känns hela Eurobonus delen av sidan mycket 90-talet.
 
Last edited:

Agö

Medlem
Jag tycker själv att det är förmånga clicks innan man ser sin saldo.

- Homepage, click på Login
- Tryck in loginuppgifter
- Click på Mina Sidor, hamna på en sida med massa kon
- Click på Mina Eurobonus Sidor (wtf namn?!)

Nu kan jag se min saldo... Det borde va det första jag ser. En liten Elite Status progress bar borde va kul också, som visar hur många segments, miles behövs till nästa nivå. SPG har det.

Rent generellt känns hela Eurobonus delen av sidan mycket 90-talet.

Håller fullständigt med. Det är rörig och onödigt komplicerat. Du kan dock använda scrollfunktionen direkt vid Login "Välj tjänst" - "Mitt Eurobonus", då får du upp saldot direkt.
 
Toppen