Senaste nytt

Finnair eller Thai Airways till Bangkok?

011430121

Medlem
Jag skall resa till Bangkok i början av november, är bokad med BA i C och efter två tidtabells ändringar så får jag en lay over på 6 timmar på LHR, tillgång till GF, men känns lite långt.
Kommer att åka till BKK igen i den 8 januari och nu önskar jag goda råd.
Alternativen jag tittar på är med AY i C avgång runt kl 11.00 ankomst BKK 07.25. Returen är dagflyg och hemresan är den 20 jan flygs av en A 330 tittar även på TG i U avgång 13,40 ankomst 05.55 retur natt den 20 januari.
Jag landar på BKK den 19 januari klockan 17.45 från Tokyo via Hongkong med TG.
Priset är några tusen billigare med AY mot TG, med BA ytterligare någon tusenlapp billigare, men som sagt lång flygtid både ut och hem med BA.
Har EBD och BA guld, kommer att behöva poäng på båda för att behålla statusen.
Tyck till och ge era fantastiska åsikter, är själv så " hit och dit " vilket jag inte brukar vara.
 

Senator

Moderator
Jag kommer försöka (självklart med rätt pris) att undvika dagsresor hem från Bangkok. Jag har inget problem med dagsresor västerut till USA, men har svårt med dessa dagsresor när man "skall hem". Då vill jag gärna ha en nattflygning.

Vad skall Swiss och Austrian ha dina datum? Jag skulle välja Austrian över Finnair, Thai och BA om det finns bra priser och tider..
 

doc

Medlem
Jag instämmer såklart med @agehall. Har du tur kan du uppgradera med Avios till First (F) och då kan du ju tillbringa timmarna på London Heathrow (LHR) i Concorde Room (CCR).
 
Toppen