Senaste nytt

Raklödder i resenecessären - undvika skrymmande

Morgan

Medlem
När man reser med endast handbagage har man ju ett antal i-landsproblem. Ett av dessa är raklödder för oss som rakar oss med hjälp av sådant.

Jag har tidigare använt resestorlekar, typ denna:
Kp L300 for Men Shaving Gel 50 ml p apotea.se

Men de har flera nackdelar:
* Dyra jämfört med fullstora förpackningar
* Skrymmande
* Svårt att veta när de är slut - känns som att man alltid står där med bara drivgas kvar

Har med hjälp av tips från onebag.com provat rakolja istället, de tar inte alls lika mycket plats och räcker länge (15 ml!), men tycker tyvärr inte de funkat lika bra, typ denna:
King Of Shaves K-Series AlphaOil Shaving Oil for Sensitive Skin - 15 ml: Amazon.co.uk: Health & Personal Care

Nu har jag istället av en slump hittat en på tub, typ tandkrämstub. Tar visserligen en del plats (75 ml), men räcker länge, funkar bra och man vet hur mycket som är kvar. Denna har jag börjat använda (med getmjölk och allt!):
Kp Weleda Shaving Cream 75 ml p apotea.se

Så hur gör ni andra (män som kvinnor)? Finns det något ännu bättre som:
* Är bra nog att använda även hemma
* Tar lite plats
* Är prisvärd
* Går att hålla kolla på hur mycket som är kvar
* Förpackning som inte läcker
 

Palazzi

Medlem
Personligen håller jag det numera trimmat på 3mm, men annars använde jag alltid raktvål. Då slapp man bekymret med kontrollen... :)
 

011430121

Medlem
Har samma problem, det är så illa att jag tar med mig en elhyvel om jag skall vara borta någon dag, köper ibland en normal storlek på destinationen och sedan lämnar den på hotellet när jag åker hem.
I Thailand har dom små Gillete burkar som räcker till ca två till tre rakningar men som sagt var dyr.
Jag blir nervös nu när vi diskuterar mäns problem, vill inte komma i konflikt med Maggan.
 
Last edited:

Agö

Medlem
Det bästa vore om nordiska hotell kunde vara bättre på att hålla med rakprodukter. Tills vidare kör jag Biotherm Homme som jag köper i trepack på flygplatser.
 
Toppen