Senaste nytt

Uppgradera Turkish Airlines med EuroBonus-poäng?

Impendill

Medlem
Hej!

Planerar att åka till Buenos Aires nästa sommar med TK.

Hittar prisvärda biljetter i comfort class från Göteborg. 10500kr.

Min fråga är om det går att uppgradera biljetterna till Business med hjälp av EB-poäng?

Första benet är i Y och andra i A. På sas tabell står det enbart att bokningsklass Y och B går att uppgradera.

Vad gäller egentligen?
 

agehall

Medlem
SAS tabell gäller, så du kommer inte att kunna uppgradera den biljetten med EB-poäng. Iaf inte den längre sträckan.
 

Jonas C

Medlem
Vad ligger Business Class på? Ofta brukar prisskillnaden inte vara så jättestor. Y avser första benet från ARN till IST, så jag skulle inte säga att det är så värt att uppgradera den korta flygningen med EB poäng. Du kan annars använda dina TK poäng till att uppgradera från Comfort till Business om det finns platser lediga på avgångsdagen.
 

Impendill

Medlem
Roundtrip i business ligger på 19,426 kr. Ganska stor skillnad för mig.
Har tyvärr inte poäng så det räcker med upgrade båda vägarna. Har 40 000 poäng i M&S.
 

Impendill

Medlem
Det är väldigt lång flygning.
Reser helst i business. Frågan är till vilket lägsta pris man kan hitta businessclass-biljetter för till Sydamerika.
Jag antar att det kanske inte kan bli så mycket billigare?
 

agehall

Medlem
Skulle nog säga att allt under 20k är rätt bra pris, men posta en fråga i flygbiljettforumet (med rätt mall!) och se vad folk hittar..
 

Impendill

Medlem
Oj, nu blev det överkurs för mig:)
Lyckades få fram biljetter. Om jag vill lägga till och söka fler bokningsklasser samtidigt, hur gör jag då?
 
Toppen