Senaste nytt

Vilka Star Alliance-lounger i Singapore och Bangkok?

guca

Ny medlem
Hej, jag ska på söndag flyga rutten i rubriken med Thai Airways. Jag är star alliance gold men är bokad i ekonomi och är osäker på vilka lounger jag ska använda mig av på SIN och BKK.
Thai använder ju sig av terminal 1 på changi och har där sin egna lounge, är det värt att byta terminal och besöka någon av SQs egna lounger?
Väl på BKK har jag en 3h lång layover innan flyget till Stockholm lyfter, vad tycker ni jag ska satsa på här?

Tack
 

NotRyan

Medlem
Hej!

På Changi har du inte tillgång till SQs Silverkris lounge när du reser i economy utan bara Krisflyer Goldlounge. Jag är osäker på om det är värt att byta terminal bara för den loungen....

I Bangkok har du tillgång till någon av Thais lounger i concourse C eller E, Eva Air eller Singapore Airlines lounge, välj någon av Thai-loungerna som ligger närmast din avgångsgate för om du åker TG960 så undrar jag om någon annan (Eva, Singapore Airlines) är öppen...

Mvh
/NotRyan
 

Glenn E

Medlem
Thai Loungerna på C och E pirerna har bra duschar.
Den stora Thai Loungen bredvid Thais första klass lounge har mest utbud av mat och dryck.
Det finns en bar i ena änden av denna lounge som har bra utbud av vin ooch annat.
 

NotRyan

Medlem
Thai Loungerna på C och E pirerna har bra duschar.
Den stora Thai Loungen bredvid Thais första klass lounge har mest utbud av mat och dryck.
Det finns en bar i ena änden av denna lounge som har bra utbud av vin ooch annat.

Den stora Thai-loungen i D-piren skall man inte ha access till om man åker i economy dock....
 
Toppen