Senaste nytt

Flybussen Gardermoen-Oslo Sentrum

Jacob

Medlem
Jag reser normalt alltid med Flytoget till/från Gardermoen. De flesta resor sker över dagen och då är restid 20 minuter + avgång var 10:e minut attraktivt för att få en effektiv dag.

Men såg att det även finns ett bussalternativ, Flybussen går tydligen var 20:e minut och är lite billigare. Dessutom tjänar man poäng i EuroBonus, 100 poäng per resa.

Någon som testat denna? Hur gör man för att tjäna poäng? Är det som med Flygbussarna i Sverige att man måste köpa biljetten online?
 

flapps

Medlem
Bussresan tar 40 min från Gardemoen in till Plaza. Du kan köpa på bussen också. Tror du får efterregistrera poängen. Kommer inte ihåg, var länge sedan jag tog den rundan..
 

mha321

Medlem
Bussresan funkar utmärkt, om man med den tar sig till rätt ställe utan transfer kan det gå smidigare än flytoget plus byte - så länge du inte åker t.ex. i fredagens rusningstrafik. Skulle inte ta den om jag skulle till Plaza, då går tåget mycket smidigare. Men ska du t.ex. till Scandinavia så är det smidigt.

Du visar EB-kort när du köper biljetten på bussen åtminstone. Har du kombinerat kort drar de samma kort två gånger bara.

Vad jag vet går det inte att efterregistrera om du inte har visat kortet och fått numret på kvittot. Du kan alltså efterregistrera om deras system tappat bort sig, men inte om du inte reggat kortet från början.

Tänk också på att det bara är "SAS flybussen", och inte Flybussekspressen som du tjänar poäng på! Flybussekspressen har dock många fler rutter, och kan ibland vara ett bättre val trots avsaknad av poäng (!).
 
Har prøvd SAS flybussen noen ganger, du må presisere når du kjøper billetten på bussen at dem skal registrere bonusnummret, også om du betaler med et kredittkort som har ditt EB-nr.
Hvis prisen er viktig, så prøv gjerne NSB. To ganger i timer for kr 90 og akkurat like lang tid som flytog som stopper på Lillestrøm.
 

dino_81

Medlem
Bekräftar ovan två inlägg. Biljetten köper du på bussen och det gäller att visa EB/betala med EB-brandat kreditkort för att få poängen. Reste senast förra året, då var det kampanj och dubbla poäng. Var noga med att ditt EB-nummer printas på biljetten/kvittot. Efterregistrering är inte möjligt. När jag åkte missade chauffören först att lägga in poängen, detta löstes efter makulering och köp av ny biljett.
 
Toppen