Senaste nytt

Beste Radisson-hotellet i Oslo?

Jacob

Medlem
Ska till Oslo nästa vecka med övernattning och tänkte satsa på att testa någon av Radisson Blu-hotellen denna gång. Har hittills inte testat något av hotellen i Oslo.

Vilket är bäst? Finns två i city - Radisson Blu Plaza Hotel och Radisson Blu Scandinavia Hotel.

Sedan finns Radisson Blu Park Hotel vid gamla Fornebu, Radisson Blu Nydalen Hotel, nya Radisson Blu Hotel Alna och så klart Radisson Blu Airport Hotel vid Gardermoen.

Några synpunkter?
 
Det var ett år eller två sen sist, men Plaza var alltid bättre än Scandinavia, och Radison Blu Park på Fornebuveien är nog ett av de värsta hotellen jag bott på överhuvudtaget. Avoid at all cost...

De andra har jag ingen erfarenhet av
 

flapps

Medlem
Radisson Blu Alna ligger lite off annars är det nytt och fräscht... Hade nog valt Plaza om du skall på möten m,m. Skybaren är ganska trevlig också :)
 
Radisson Blu Plaza vinner på läget och skybaren. Frukosten är hemsk om det är mycket gäster, vilket det oftast är. Som CCG blir du oftast uppgraderad till Business Class(vån 27-32) från standardrummet.
Radisson Blu Alna är nyast och grymt fräscht, men ligger helt off. Finns ett McDonalds utanför, det är allt. Promenaden från tunnelbanan till hotellet är riktigt läskig när man slirar hem sent på kvällen.
Radisson Scandinavia ska väl ha en pissoar med utsikt sägs det. Men jag har inte varit där.

Plaza är i skrivande stund mitt andra hem.
 

mha321

Medlem
Plaza utan att tveka för inne i stan. Scandinavia är helt ok i de flesta rummen, men Plaza är bättre.

Själv gillar jag också nydalen även om det är lite äldre och en del rum är rätt slitna. Kan bero på att jag känner större delen av personalen rätt bra vid det här laget, då de ligger nära både två stora kunder och lokalkontoret...
 
A

Aurora

Guest
Har bodd på både Scandinavia og Plaza. Scandinavia har mer sjel og personlighet, men er eldre, mer utdatert og har lavere standard. Plaza er mye mer moderne og bedre utrustet, men mer upersonlig :) Pille elendig miljø rundt Plaza, Scandinavia er sånn sett hakket bedre.
 

Jensik

Medlem
När jag är i Oslo bor jag alltid på Scandinavia (har aldrig testat Plaza i Oslo, dock ett par andra hotell). Jag har besökt Scandinavia sedan 2008 och det känns som ett andra hem för mig.
Nästa besök blir faktisk nästa vecka för mig, kanske vi ses då @Jacob? ;)

Som CCG blir jag alltid uppgraderad till ett Business class rum med fin vy (bodde även en gång med en kollega som inte är CC-medlem, han blev också uppgraderad till ett BC rum bredvid mig - trevlig gest!). Tycker BC-rummen som jag har bott i är bra renoverade.

Frukosten är väldigt bra (väldigt god omelett, kan starkt rekommenderas), man blir alltid trevligt hälsad av Jan som checkar av dig på frukostlistan. Även fast det är mycket folk vid frukosten, så tycker jag inte man märker det på samma sätt som på andra hotell, te.x Scandinavia Köpenhamn, som blir mycket mer högljutt (rent av stökigt ibland tycker jag), speciellt när TG crew och passagerare väller in ;) (I Oslo brukar man stöta på UA-crewet istället).

Restaurangen Enzo har mycket bra mat och service. Är alltid mycket nöjd med deras meny & service.
Som @slugger4567 skriver finns det en bar Summit på 21 våningen, med en fin utsikt (ja även på pissoaren - väl värt ett besök :)).
 

NotRyan

Medlem
Som andra också tycker, Plaza skulle vara mitt val i city. Tyvärr hamnar jag mest på Nydalen ändå (eget val dock) då vårt kontor är i just Nydalen.
 
Toppen