Senaste nytt

Försenat bagage Göteborg - Köpenhamn

Tlof

Ny medlem
Reste med SAS från Göteborg till Köpenhamn kl. 8.20 den 20 juli, flyget blev rejält försenat. När vi anlände dök inte vårt bagage med på bandet, vi var i gott sällskap, ingen som flög med samma plan fick sitt bagage!
Efter att väntat vid bagagebandet i c:a 40 minuter uppmanades vi att gå till Bagage Claim, ny väntan.
En mycket hjälpsam ung kvinna sökte rätt på bagaget, det stod kvar på Landvetter, men skulle säkert komma fram senare under dagen och vidarebefordras till vårt hotell. Det gjorde det inte. Först nästa dag lyckades SAS få fatt på bagaget, efter 23,5 timmar. Vilket gjorde att vi inte hade rätt till ersättning för försenat bagage, då skall det ha gått 24 timmar. Vi tvingades springa runt på stan och köpa kläder i stället för att njuta av vår vistelse i Köpenhamn, vi skulle bara stanna över natten. Customer Care på SAS går inte att nå per telefon, man måste fylla i ett webbformulär och sedan vänta 4 till 5 veckor på svar, detta kan liknas vid att SAS COULDENT CARE LESS. Naturligtvis har jag inte hört av bolaget
 

agehall

Medlem
Har du ingen reseförsäkring? De brukar ju kicka in betydligt snabbare än 24h...

Tyvärr har SAS nästan alltid en enorm backlog av ärenden så 4-5 veckor för återkoppling är faktiskt inte alls så dåligt.
 
Toppen