Senaste nytt

Vad tycker ni om Google Flights?

sembl

Medlem
Jag har använt mig av det för att ha koll på biljetter i USA coh se hur jag skall hoppa via när biljetterna sticker iväg och det inte finns bonusplatser. Så tex DCA-Valfri direkt destination. 1000 i fiktiv valuta. Men jag ser att för endast 300 till destination Y eller 350 X. Så då går man in och börjar konstruera med flights för att se hur man kan hoppa via X eller Y eller rentav X/Y till Z och sen till dit man skulle. Har sparat mig en hel del pengar. Bokas sedan via flygbolagets hemsida, i mitt fall AA.
 

Dr. Miles

Expert
De har samma problem som på ITA Matrix, den visar fel tillgänglighet av flygbolaget som kör med Married Segments.
Resultat av Air Serbia flygningar är ett av de problemmen.

Men om man vet om begränsningar är det enkelt att använda, speciellt när man har fixad datum man kan resa.
 

fcx

Medlem
Den är sjukt snabbare än Matrix, men väldigt neddummad och opedagogisk. Passar enbart om man jagar bästa pris.
 

agehall

Medlem
Google Flights är bra som komplement till Matrix, men den är inte kompetent nog att ersätta den. Däremot kan den vara bra för "enklare" resor då man även kan få en länk till någon sida där man kan boka.
 

Morgan

Medlem
Tummen upp! Det här är väl första svenska prisjämförelsesiten där man kan söka och boka även biljetter i Business Class?
 
  • Gilla
Reactions: Gus
Tummen upp! Det här är väl första svenska prisjämförelsesiten där man kan söka och boka även biljetter i Business Class?
www.kayak.com kan också söka efter premium economy, business class och förstaklassbiljetter. Dessutom kan man med ett klick söka priser hos utländska OTA:s (Online Travel Agencies), vilket sparade mig 25% av biljettpriset en gång (jag köpte biljetten av en italiensk OTA).
 
  • Gilla
Reactions: Gus
Toppen