Senaste nytt

Vilket är bästa Hilton på Manhattan New York?

Steve

Medlem
Har själv varit i New York 4 år i rad och bott på Hilton 6th Avenue. Mest pga deras Executive Lounge. Jag ska tillbaks i vinter och funderar dels på om det är värt att köra ett "stay-race" men också om det är dags att testa något annat hotell.

Tacksam för era tips på hotell och gärna med motivering!
 

HON-II

Medlem
Jag håller med, Conrad NY är inget flaggskepp precis. Hilton vid 6:e avenyn är väldigt slitet och trist, och loungen är nästan alltid smockfull, så att man nästan inte kommer in. Ingen trevlig hotellupplevelse. Ett av de nyare tillskotten (dvs ett gammalt hotell som köpts upp av Hilton), Hilton Manhattan East på 42:a gatan, är direkt "sunkigt", så slitet är det.

Imho är det bästa Hilton hotellet i NYC klassikern Waldorf Astoria. Försök att få rum högt uppe i Waldorf Towers (våningarna högst upp i Waldorf Astoria). Där finns gigantiska sviter som man ibland kan ha turen att få, vissa med en fantastisk utsikt på Chrysler Building och åt väst och öst, så att man kan se både East River och Hudson från en och samma svit. Bifogar en del bilder ifrån en sådan svit.

WA-utsikt på Chrysler Building.jpg
Waldorf Towers, utsikt på Chrysler Building

Vardagsrum-I.jpg
Waldorf Astoria (Towers), vardagsrum

vardagsrum-II.jpg
Waldorf Astoria (Towers), vardagsrum

sovrum.jpg
Waldorf Astoria (Towers), sovrum
 

Steve

Medlem
Ni som testat Conrad, vilka, om några, förmåner fick ni som HH Gold/HH Diamond? Uppgradering, frukost etc?
 

Jacob

Medlem
Jag har bara testat Hilton Millennium, alldeles vid Ground Zero.. Fantastisk utsikt från hörnrummet men något slitet i övrigt.
 

Senator

Moderator
Jag har testat följande:
Hilton Manhattan East
Hilton New York (Ave of Americas)
Hilton Financial District
Hilton Millenium
Waldorf Astoria

Allt beror på pris och vad jag skall göra. Jag rangordnar:
1. Waldorf - har en bra relation med Diamond Reception, så får ofta det jag vill ha.. Men, rummen är trötta. Talade med en Assistant GM på Starbucks nu i augusti som berättade om ett omfattande renoveringsprojekt
2. Jag gillade Financial District. Lite mer "coolt" och suverän frukost som HH Diamond.
3. Hilton Millenium, skall man vara långt nere på Manhattan är läget suveränt. Rummen börja bli slitna, men får man utsikt över East River och nya WTC är det riktigt bra
4. Hilton Manhattan East, bra läge, små rum.. Kalasfrukost
5. Hilton New York... För stort... Nu verkar loungen ha flyttas ner, men efter två kaosartade vistelse la jag ner..
 

Doctor-X

Medlem
Bumpar tråden och frågar 5år senare.
Ska till New York i november med min kära mor (bokade en liten överraskningsresa under Family and Friends).

Tips på bästa Hilton hotell i New York 2019?

Är Hilton Guld.
 
Toppen