Senaste nytt

Finns det något kreditkort som ger Skywards Miles?

agehall

Medlem
Inte vad jag känner till iaf. Du kan ha kreditkort som ger EuroBonus, Avios, Finnair whatever-det-kallas och Norwegian Cashpoints, men inte så mycket annat som Svensk.

Den enda möjlighet jag kan tänka mig är om AmEx MR kan konverteras till Skywards.
 

Senator

Moderator
Å andra sidan är väl det svenska membership rewards ganska värdelöst.

Som allt annat finns det nyanser och vänta på rätt erbjudande.. Mina första 100 000 Avios kom från 500 000 MR.. Rätt schysst deal med tanke på att 500 000 MR kom från under ett år med affärsresor...
 

Jonas C

Medlem
Som allt annat finns det nyanser och vänta på rätt erbjudande.. Mina första 100 000 Avios kom från 500 000 MR.. Rätt schysst deal med tanke på att 500 000 MR kom från under ett år med affärsresor...
Allting är ju relativt :) Jag har inte 100% koll på vilka växlingsförhållanden som gäller, men sist jag hörde var det 11 MR mot 1 EB poäng, vilket kanske inte är det bästa värdet om man jämför med det amerikanska systemet där man får 1 mile per spenderad dollar, samt ett bättre urval av partners.
 

agehall

Medlem
Fast i Sverige får du ju 1 MR/kr, så det är inte så dåligt som det låter, även om det inte är lika bra som att tjäna EB-poäng direkt med ett SAS EB AmEx. Men i utbyte mot en sämre växelkurs, har man större frihet i hur man använder sina poäng...
 

Senator

Moderator
Allting är ju relativt :) Jag har inte 100% koll på vilka växlingsförhållanden som gäller, men sist jag hörde var det 11 MR mot 1 EB poäng, vilket kanske inte är det bästa värdet om man jämför med det amerikanska systemet där man får 1 mile per spenderad dollar, samt ett bättre urval av partners.

Men så är det väl med nästan alla kreditkort? T.ex. får jag 1 M&M miles per CHF 1 (ca 7,50kr) i Schweiz. Kort i Euroländer ger ofta per €1 mer poäng/miles. Så en kurs på 1 till 10kr är rätt vanligt. SAS AMEX är rätt bra faktisk i jämförelse.

USD baserade kort har en fördel :)
 

swede77

Medlem
Finns banker i UAE som erbjuder kreditkort i samarbete med Emirates Skywards, men kravet är att su antingen har bolag i UAE eller har Arbetsvisum.
 
Toppen