Senaste nytt

Hinna med tidigare flight?

Funcadelic

Medlem
Jag är EBG och har en plusbiljett GOT-ARN idag 1830. Med största sannolikhet kommer jag hinna ta flyget redan 1745. I SAS-appen står det att det inte finns några andra flyg i samma priskategori, så jag kan alltså inte byta.

Vad tror ni om möjligheten att byta flight på plats? Ska man prata med check-in eller gatepersonalen?
 

DeWi

Medlem
Igår LLA-ARN så bytte jag till tidigare flight vid incheckningen, kollade via SAS appen och hemsida med det gick inte/ fanns inte på det. Vid automaten så fanns det ett alternativ att byta flight men den spottade ut boardingpass för min ursprungliga så tog hjälp av personal, sedan var det inga problem.
Hade +biljett och är EBD om det nu hjälpte, var dock inte första gången som jag bytt flight på olika rutter.
 

doc

Medlem
Jag hade en plus-biljett och ställde mig vid gaten till den en timma tidigare flighten till Umeå. Jag frågade om det fanns plats för mig och blev glatt ombokad utan knorr.
 

johhenrik

Medlem
Jag har aldrig blivit nekad att flyga tidigare. Senast var LHR-ARN med SAS. I incheckning så ville de ha 485 pund för att boka om mig, vilket jag tackade nej till. Jag sa till i gaten, de sa det bara fanns en plats kvar i Go. Jag sa, jag tar den och sen väntade jag i loungen tills det var klart. Jag har gjort detta rätt många ggr. Incheckning brukar sällan funka, men i gaten har det alltid funkat om inte planet är helt fullt.
 

Funcadelic

Medlem
Tack för svar!

Det verkar alltså som att det skulle kunna gå, om man landar på rätt person när man frågar. Återkommer i ämnet!
 
  • Gilla
Reactions: doc

mha321

Medlem
Det brukar även gå om man ringer kundtjänst, men då får du betala mellanskillnaden (du har inte Plus Full Flex gissar jag? Då brukar det i princip alltid tyka upp i appen). Men när man väl är på plats brukar det nästan alltid gå - ibland får man vänta till boardingen är klar för att de ska se om det är någon som inte kom med, men oftast brukar det gå direkt man frågar.
 
Toppen