Senaste nytt

EBB till EBS funderingar kring eurobonusnummer i SAS-appen

Då var det dags att avancera en nivå. Började resa under våren och var väldigt nära att nå silver innan mitt kvalificeringsår började om i Juni. Nu har jag ändå nått upp till EBS. Resorna är bokade via jobbets resebyrå och där matar man in sitt "eurobonusnummer". Det har fungerat bra och även om SAS-hemsidan aldrig ser mina resor, brukar SAS-appen alltid hitta mina resor. Senaste resan jag bokade valde jag att ändra till EBSxxxxx istället för EBBxxxxx och den resan kan jag inte se i SAS-appen? Borde jag boka nästa resa på EBB-numret istället?

Poängintjäning från t ex Preem fungerar fortfarande när jag drar mitt EBB-kort.
 

NotRyan

Medlem
Nej, om du är EBS så ska du skriva in EBS, annars kan det bli problem med den automatiska krediteringen... Du borde se dom i appen, prova rensa cachen i appen...
 

NotRyan

Medlem
Jag har nog inget sånt på iPhone, men jag slaktade appen samt installerade den på nytt och nu kommer min EBS-bokning fram, men inte mina EBB-bokningar. Får ta och lägga in EBB manuellt, tack!
Ahh, vi snackar ajFån... Bra att du löste det. Uppdatera EB-numren i bokningarna hos SAS. Du är ju EBS...
 
Går inte att uppdatera mina bokningar på SAS.se. Utan det måste säkert göras via resebyrån.. Vilket brukar vara plågsamt.
Så länge poängen kommer in flyger jag lika gärna som EBB.
 

agehall

Medlem
Byt EB-nummer när du checkar in. Om du har fel nummer så är jag inte säker på att poängen kommer att komma in, iaf inte smärtfritt.

Edit: Varför använder du resebyrå?
 

doc

Medlem
Jag har aldrig förstått varför datorerna hos SAS envisas med att numret ska innehålla EBX. Verkar ju fullständigt onödigt att hålla på att byta detta varje gång man byter status. Måste ju ställa till mängder av problem. För att inte tala om att man på vissa ställen ska ange numret som EBX000000, på andra ställen EB000000 samt ibland utan något bokstavspredix eller ytterligare varianten SK000000 eller varför inte SKEBX000000, ja och så vidare.
 
Toppen