Senaste nytt

China Eastern VS China Southern i Business Asien

Impendill

Medlem
Hej!

Vilket av ovannämnda flygbolag har enligt er bäst businessclassprodukt?

Jag ska antagligen flyga mellan Shanghai och Kuala Lumpur.

I flight map står det att de flyger A320/321.

Vad ska jag välja för att få den bästa upplevelsen?
Priset skiljer bara några hundralappar.
 

Dr. Miles

Expert
Hej!

Vilket av ovannämnda flygbolag har enligt er bäst businessclassprodukt?

Jag ska antagligen flyga mellan Shanghai och Kuala Lumpur.

I flight map står det att de flyger A320/321.

Vad ska jag välja för att få den bästa upplevelsen?
Priset skiljer bara några hundralappar.
Jag tror att de har lika bra/dåliga Business (inrikes First) class stolar på narrowbody flygplan.
Servicen skiljer inte mellan dem markant heller.

Observera att kinesiska flygbolag inte tillåter att använda smartphones inte ens under Flight mode pga direktion av kinesisk motsvarighet av Luftfartsverket.

Air China skrev:
Is it safe to use electronic devices such as CD-players and laptops on the airplane?

For safety reasons it is forbidden to use any electronically operated equipment during take-off and landing. However, after take-off, the cabin crew should inform you when it is appropriate to use your electronic equipment such as MP3 or CD players and laptops. Please note that electronic equipment such as portable telephones, televisions and radio receivers, walkie-talkies and cordless computer mouse devices may not be used at any time during the flight. In you have any questions, please ask a crew member on board the airplane.
Air China International
 

johhenrik

Medlem
EN varning ang China Eastern: Flyg inte med dem om du måste komma fram i tid. De är almännt kända för stora delays. Jag satt senast på BKK i 7hr o väntade på min flight till PVG. Från PVG till BKK var vi bara 1,5hr försenade. Mina kollegor i SHanghai skrattade åt mig när jag berättade att jag blivit försenad och att jag flög China Eastern, då de sa att det är just det dem är kända för.
 

Dr. Miles

Expert
Lite Norwegian long-haul på dem alltså :)
Inte så illa som man behöver att vänta flera dagar.

Däremot fick China Eastern stor kritik angående krishantering under flygplatsockupation av demonstranter i 2008.
Deras lokalkontorschefen försvann och dem som var kvar inte hade befogenhet att göra ändringar/ombokningar tills ersättaren kom.
 
Toppen