Senaste nytt

SAS öppnar Fast Track i terminal 4 på Arlanda

Så kom mailet. :)

Den 1 september öppnar SAS Fast Track security för inrikesresenärer på Arlanda, vilket innebär att SAS nu erbjuder Fast Track för inrikesresenärer i Sverige både på Stockholm Arlanda och Göteborg Landvetter. Den kommer vara placerad mellan Sky City och terminal 4.

Fast Track är en separat kö för snabbare passering genom säkerhetskontrollen för SAS kunder som reser i SAS Plus samt medlemmar i EuroBonus Guld och EuroBonus Diamant.


- Det är mycket glädjande att vi nu kan erbjuda Fast Track till våra resenärer som reser inrikes från terminal 4 på Arlanda. Vi vet att våra kunder uppskattar tidsbesparande tjänster och det har funnits en stark efterfrågan på en Fast Track från våra frekventa resenärer. Med gott samarbete och god hjälp från Swedavia har vi nu fått den på plats, säger Snorre Andresen, Produktchef på SAS.


Fast Track finns idag på sju flygplatser i Skandinavien för internationella och nationella resor;


Danmark

Köpenhamn


Norge

Oslo, Bergen, Stavanger, Trondheim

Sverige

Stockholm Arlanda, Göteborg Landvetter


Resenärer i SAS Plus och medlemmar i EuroBonus Guld och EuroBonus Diamant kan i terminal 4 även utnyttja den nyrenoverade loungen som bland annat erbjuder buffé, något gott att dricka och snabbt internet.


För ytterligare information, vänligen kontakta:

Henrik Edström

Pressansvarig SAS

Tel: 070 997 25 42

E-mail: henrik.edstrom@sas.se

SAS är Skandinaviens ledande flygbolag (Billiga flygbiljetter och flygresor – sk och boka flyg - SAS) med dagliga flygresor till destinationer (Resml - direktflyg inrikes, till Europa och vriga vrlden - SAS) i Europa, USA och Asien. SAS är medlem i Star Alliance™ och kan tillsammans med 26 partners erbjuda över 1300 resmål världen över i 192 länder. För mer information, besök www.sas.se.


Denna information skickades av Cision news.cision.com
 

chazzie

Medlem
Underbart! Skulle det inte vara en grym enhancement att erbjuda FastTrack inrikes även för silver (året om inte bara på sommaren), eller är risken att det flödar över där uppe då kanske?
 

flum

Medlem
Underbart! Skulle det inte vara en grym enhancement att erbjuda FastTrack inrikes även för silver (året om inte bara på sommaren), eller är risken att det flödar över där uppe då kanske?
Jag hade hellre sett att den bara var tillgänglig för diamond, så att medlemskapet faktiskt har någon fördel. I rusningstrafik lär det ju krylla av plus och Gold, så någon praktisk skillnad lär nog detta inte göra.
 

chazzie

Medlem
Jag hade hellre sett att den bara var tillgänglig för diamond, så att medlemskapet faktiskt har någon fördel. I rusningstrafik lär det ju krylla av plus och Gold, så någon praktisk skillnad lär nog detta inte göra.

Sant, dock bör pax med status förstå hur man tar sig igenom säkerhetskontrollen på ett smidigt sätt, dvs. inte börja fundera på vad man ska ta av sig när man är framme vid bandet...
 

Agö

Medlem
Sant, dock bör pax med status förstå hur man tar sig igenom säkerhetskontrollen på ett smidigt sätt, dvs. inte börja fundera på vad man ska ta av sig när man är framme vid bandet...

Om det ändå vore så väl. Det stämmer tyvärr inte med min erfarenhet från de flesta FT. Möjligtvis är det mindre dåligt än i den vanliga kön men bra är det inte.
 

Funcadelic

Medlem
Äntligen! Avskyr osäkerheten på kön till securityn när jag ska ta SAS-fakiren till GBG på måndagarna. Nu kan jag gott och väl sova 10 minuter till! :D
 
Toppen