Senaste nytt

SAS tar bort bokningsavgift (?)

fcx

Medlem
Eller är det SAS IT som är i farten igen? Så här ser det ut när jag försöker boka biljett idag, notera att bokningsavgiften på 30 SEK är borta:

Skärmklipp.PNG
 

jth

Medlem
Vad snällt av dom. Jag gjorde en "testbokning" och såg samma sak. De verkar inte ha gömt den under "skatter, avgifter och tillägg" heller när jag klickade på länken där.
 
A

Aurora

Guest
Removal of Service Fee
Effective 12AUG14, SAS will no longer charge any Service Fee for tickets sold in SAS Digital channels.
Valid for tickets sold on/after 12AUG14, applicable in all markets.

Note: Service fee for Travel Pass Pay as you fly (TPC) will be removed 12AUG14 and Service Fee for Travel Pass Prepaid (TPI and TPM) will be removed 20AUG14.
 

AABack2ARN

Medlem
Innebär detta att om man avbokar en PLUS-biljett får man exakt hela biljettpriset tillbaka? Eller har de infört en avgift om 30kr för detta?
 

FF#1

Medlem
aha, nu fattar jag varför det inte var de 2-3 kr extra moms på senaste kvittot som är för bokningsavgiften. :)
 

AABack2ARN

Medlem
Om man avbokade Plus mer än 24 timmar efter bokning fick man aldrig tillbaka de 30 kronorna.

Det vet jag. Men då var SAS tydliga med att man inte får tillbaka bokningsavgiften vid avbokning. Nu finns det ingen bokningsavgift så således borde man få tillbaka exakt varenda krona som man betalade vilket är positivt. Men det känns lite som en gratis lunch och det vet vi att sådana finns oftast inte ;)
 

Mickey

Medlem
Jag har noterat tidigare i år då jag bokat via telefon 3 ggr att medlemsservice aldrig la på dessa 30kr i biljettpriset. Blev lika förvånad varje gång hen läste upp priset för mig och det inte stämde överens med det priset jag såg på SAS hemsida.

Hur som helst så är det väldigt bra om denna avgift skulle "försvinna" från biljettpriset. Föredrar att så mycket som möjligt är inkluderat i grundpriset.
 
Toppen