Senaste nytt

Qatar Airways award bokning till Abu Dhabi via Doha

Har försökt att leta i många trådar men hittar ingen ledtråd! Jag letar efter awardplatser till Abu Dhabi i vinter, har en del US Airways Miles att bli av med.
Skulle vilja flyga Qatar Airways business Stockholm-Doha-Abu Dhabi. Jag hittar platser i business mellan Stockholm och Doha men ut från Doha till Abu Dhabi går inte att söka? Har kollat Qantas och British Airways sökmotor. Någon som vet varför det inte går att söka från Doha? Har för info sökt på utresa Feb 6, hemresa Feb 10 (02.40 från Doha, kan ju bli 9 Feb om man åker från Abu Dhabi)
 

Morgan

Medlem
Qatar flyger inte business mellan Doha och Abu Dhabi utan ekonomi och "First" vilket troligen är det som ställer till problem för dig.

Har inte kolla på hur det med US Airways Miles, men med Avios innebär det att det är 3 gånger så dyrt att flyga "First" som ekonomi på intra-gulf sträckorna. Enligt @Martin Björnström ska man dock få tillgång till förstaklassloungen i Doha när den öppnar, vilket skulle vara en fördel!

I vanliga fall är ju det dumt att ha två separata bokningar, men du är ju nästan framme när du är i Doha, och kan om det behövs flyga till Dubai istället och ta taxi därifrån, så jag skulle våga det!

FYI: Stockholm-Doha med Qatar är väldigt bra poängvärde med Avios: 25000 i business enkel

Tillägg: Qatar flyger också till DWC, Dubais nya flygplats knappt en timme från Abu Dhabi om det är dålig awardtillgång Doha-Abu Dhabi. Samma koncept med ekonomi och "First" där.
 

Morgan

Medlem
En annan sträcka värd att kolla är Air Berlin Berlin-Abu Dhabi, kostar i business med Avios 25000 och skatterna är bara några hundralappar!
 
Tack Morgan för kommentar. Jag såg alternativet med Air Berlin men skulle gärna testa Qatar..!
Jag har dock provat att söka både economy och first men jag får inte träff på någonting från Doha? Det går inte ens att på Qantas awardsida att söka utresa från Doha (även när man kryssar i partner awards) Det ser ut som att det inte går att starta en resa i Doha? Någon som känner till varför det är så?
 

Morgan

Medlem
Skumt, bokade en aviosresa häromdagen Doha-Dubai och med Avios finns god tillgänglighet under hösten.

Tror Qatar släpper en del awardplatser 45 dagar före avresa, hur ser det ut om du söker om 30-45 dagar?
 
Tack Morgan, på BA´s hemsida verkar det finnas platser i närtid men inte i Februari. (På Qantas kan jag inte ens välja Doha som avreseort!) Problemet jag har nu är att jag hittar platser i Februari mellan Stockholm-Doha men inte mellan Doha-Abu Dhabi, vill ju boka allt samtidigt. Kanske om jag ringer US Airways att dom ser tillgänglighet på AHU-DOH? Det är ju inte så sannolikt att ARN-DOH är kvar 45 dagar innan jag vill åka tyvärr.
 

Morgan

Medlem
Du förlorar ju inget på att ringa, ett alternativ är ju också att boka Stockholm-Doha och ha is i magen med Doha-Abu Dhabi - finns ju många betalbiljetter att välja på om inget skulle dyka upp, t.ex. lågprisbolaget Flydubai till Dubai (Eller Ethiad, Emirates och Qatar)
 
Toppen