Senaste nytt

United (Continental) B757-200: problem att nå EWR just nu utan extra stop

Senator

Moderator
Jag läste denna mycket intressanta artikel idag. Jag har själv åkt 3 gånger med CO från ARN till EWR som är den längsta rutten som UA (CO) använder B757-200an på. Notera att DL samt US har också använt dessa från ARN/OSL till JFK/PHL.

Jag vet att CO69 hade i alla fall en stop på YYR förra veckan några dagar. Jag har aldrig varit med om att behöva tanka, men jag vet att man har gått ner redan i OSL för soppa.

Nonstop Flights Stop for Fuel - WSJ.com
 

rvarttinen

Medlem
Dessa extra stopp; genererar de inte en hel del extra kostnader för flygbolagen?
M.a.o, vinsten med ett mindre plan uteblir pga av kostnaderna med extra stop (bränsle, landningsavgifter, etc.).

Såg reportaget på CNBC (annat forum på BC.se) om AA och hur lite de tjänade på en flygning (typ USD 200 blev kvar i 'vinst' JFK -> LAX).
 

SK1989

Medlem
nja, Stuttgart är ju lite längre men iaf så har vindarna över Atlanten varit exeptionellt starka hitentills i "Vinter"... Vissa dagar har flygtiden varit närmre 9,5 timme!!

UA069 fick tanka i Goose Bay den 7e och i Albany den 6e. Under December fick det göras två stopp i Goose Bay..
 
Typ samma som Norwegian försöker flyga med B738 Dubai - Oslo non-stop och nästan varje gång tvungen att stanna i ARN för att tanka. :) Samt DY tar bara 149 pax onboard att inte ha så mycket vikt heller.
 
Det kanske räcker med optimala förhållanden men när man har haft motvind hela vägen och sen blir tvungen att göra ett par rundor i väntan på OK för landning i EWR då kan man ha det tufft.
 
Toppen