Senaste nytt

Hur billigt kan man hitta Göteborg-New York?

Bergling

Medlem
Visste inte riktigt hur jag skulle formulera rubriken. Hur som helst, jag och familjen planerar att åka till USA nästa sommar. Preliminär utresa midsommarveckan (15-21/6) och hem ca 3 veckor senare. Vad jag har förstått så är det ungefär runt midsommar som högsäsongen börjar och man kan räkna med rejält höjda priser.

Just nu finns biljetter i ekonomi (finns nog inte ekonomi för annat tyvärr) med BA för knappt 14100 för 2 vuxna och 2 barn (3264/st). Ett helt ok pris tycker jag.

Frågan är hur länge detta pris kommer att vara, och om man kan förvänta sig att hitta liknande pris framöver i någon rea? Det måste inte nödvändigtvis vara BA, men har samlat lite Avios så det gör ett par tusenlappar i rabatt om jag utnyttjar de. Nu raseras inte ekonomin om jag framgent kan hitta motsvarande resa för någon/några tusenlappar mer, men det skulle vara retligt om alla resor sticker upp emot 20000 och jag haft möjlighet att boka för detta priset.

Så skall jag ha is i magen eller försöka boka inom kort?
 

Attachments

  • flyg.PNG
    flyg.PNG
    31,4 KB · Visningar: 199
Jag hade inte väntat. Om du avvaktar kanske du kan hitta biljetter för ca 3000 kr per vuxen, men samtidigt kommer det bli svårare och svårare att hitta bra flygtider. Om ett halvår kan du nog hitta biljetter till ungefär samma pris, men du kanske blir tvungen att acceptera en lång transfer (kanske t o m över natten och då tillkommer hotellkostnader) eller flyga på tider som inte passar så bra.
 

fcx

Medlem
3264 är ett riktigt bra pris. Allt under 4000 är bra. Allt under 3000 är rena drömmen att hitta. Slå till nu!
 

Bergling

Medlem
Ja, jag skall nog se om jag kan boka inom kort. Enda kruxet är väl att fixa semesteransökan så här en dryg vecka efter att man kom tilbaka från semestern... ;)
 
Förresten, kom just på att vissa flygbolag ger 25% i barn/ungdomsrabatt. Jag kan ha fel, men jag tror inte British Airways erbjuder sådan rabatt. Släng in en snabb sökning på dina datum i www.flygresor.se (se till att välja NYC som flygplatskod, inte JFK eller EWR) se vad totalpriset blir för alla 4. Om du vill köpa biljetterna ifrån en OTA (Online Travel Agency) som länkas till av www.flygresor.se så se till att läsa detta först: Biljett sökes: Stockholm - Florida dec 2014 | BusinessClass.se
 

Bergling

Medlem
Tänkte bara uppdatera med att jag bokade biljetter i helgen. Efter Avios-rabatt blev slutpriset drygt 11800.

Ett rätt bra pris för fyra personer t/r till New York. Nu är det bara att hoppas på att de inte byter ut 747:an innan nästa sommar.
 

Maja

Medlem
@Bergling Det var nog tur för det var ett himla bra pris! Har åkt i midsommarveckan, dock till Florida har och tyvärr oftast fått betala mellan 6500-7500 kr i eco trots att jag har haft stenkoll på priserna. NYC kan du göra bättre fynd till, men ditt pris är riktigt bra! Ha en trevlig resa!
 
Toppen