Senaste nytt

Awardbiljetter och tillgång - hur går jag till väga?

erc

Medlem
Funderar på att utnyttja en del av sommarens intjänade EuroBonus-poäng i vinter. Lockas av det låga priset 25000 poäng t/r för North- and Central America. Vi avser alltså flyga i Economy.

Slog en signal till EuroBonus medlemsservice och ville boka Los Angeles LAX - Panama PTY och Panama PTY - Newark EWR vid specifika datum nu i december. Naturligtvis ingen tillgänglighet.

Minns att det tidigare har gått att använda ANA's webbsida för att kontrollera tillgång - men numera gäller det väl bara för medlemmar med poängsaldo?

Hur går man som awardbiljettamatör till väga i dagsläget?

Bonusfråga: Sitter någon på lämpligt verktyg och har gott om tid ser vårt önskemål ut så här;
Tur: LAX-PTY 19,20 eller 21 december
Retur: PTY-EWR med ankomst senast eftermiddagen den 28 december
 

Rob_flyer

Medlem
Jag antar att resan avser Los Angeles till Panama. Normalpriset för en bonusbiljett från Nordamerika till Centralamerika i ekonomi är 25.000.
 

mha321

Medlem
Hmm... Undrar vad medlemsservice tycker om att blanda kabinklasser. Business på utresa och Economy på hemresa?

Så länge det inte är AmEx 2-4-1 utan en vanlig award så ska det väl inte vara några problem alls. Har för mig det till och med står någonstans på deras sidor hur de räknar ut priset (genomsnittet).
 
Toppen