Senaste nytt

Hotellrum med bastu eller liknande

aikputte

Medlem
Känner ni till några hotell som har sviter/juniorsviter/businessrum med bastu på rummet eller något liknande premium som gör att det sticker ut lite?

Sen undrar jag om ni känner till några splitternya hotell som är värda ett besök? Jag tycker mer om nya moderna hotell än gamla med "karaktär".

Jag kollar framförallt på städer som Göteborg, Malmö, Köpenhamn, Oslo och Stavanger eller andra närliggande städer som man kan ta sig till med SAS.

Någon speciell kedja på hotellen behöver det inte vara men det är positivt om det är Scandic, Nordic Choice, Best Western eller Radisson för där har jag en del poäng :)
 
A

Aurora

Guest
Vi hadde badstu på superior-hytta på Rauhalahti camping.... ;) Bare å fly til Helsinki, deretter Kuopio.
 
R

rstenelo

Guest
I Köpenhamn kanske First hotel Skt Petri's star suite kan vara något:
Star Suite
Our exceedingly spacious one-bedroom suite features a 63 m2 penthouse terrace. It includes soft seating flat-screen 47″, dining/conference table with seating for 6 people, king-size bed, one guest lavatory and two large bathrooms with jacuzzi, shower and sauna.

Rooms Copenhagen – Hotel rooms at Skt. Petri

I Stockholm Radissonblu's sviter i Stockholm
Boende Stockholm. Bo på Radisson Blu Royal Viking Hotell.
 

fcx

Medlem
Radisson Blu Helsingfors?
Det finns tre stycken, och på alla tre går det att få rum med egen bastu.

Royal är fräscht och nyrenoverat inuti. Seaside är lite slitet och ligger lite längre från centrum. Har inte bott på Plaza.
 

Bern

Medlem
Royal är fräscht och nyrenoverat inuti. Seaside är lite slitet och ligger lite längre från centrum. Har inte bott på Plaza.

Jag har haft motsatta upplevelser på dessa två hotell i sommar. Nytt och fräscht på Seaside men slitet rum hos Royal. Mycket trevligt med bastu på rummet dock även om det inte riktigt behövdes i Juli. :)
 

charlesswe

Medlem
Scandic Linköping har ETT rum där uppe med stor bastu på rummet (Superior Extra). Kan rekommendera.

Har nyligen testat nya Radisson Blu Spa Tuzla (Istanbul), One bedroom suite med Hamman samt Bastu på rummet (90 kvadrat). Mycket påkostad, billig room service, den lyxigaste Radisson Blu jag har bott på.
 

Stefan62

Medlem
På följande Hotel har jag haft bastu på rummet:

- Helsinki Airport Glo Hotel
- Silja Hotel Ariadne, (numer Scandic)
- Hotel Epoque i Jakobstad
- Strand Hotel, Stockholm
 
Toppen