Senaste nytt

Turkish Airlines förbättrar Fasttrack Access i Istanbul

Jonas C

Medlem
Fick mitt monthly statement från Miles&Smiles idag och där stod de följande:

Starting from 01 September 2014 Business Class passengers and Elite Plus, Elite& Star Alliance Gold cardholders who travel with Turkish Airlines can use the Passport Fast Tracks at Atatürk and Sabiha Gökçen Airport by presenting their boarding passes

Tidigare fick bara Elite Plus och Business Class tillgång till Fasttrack i passkontroll mot uppvisande av voucher, så att man numera lättar på reglerna och tillåter Elite och Star Alliance Gold passera är ett stort plus.
 

Joakim

Medlem
Det är ju kanon.
Då borde man även kunna använda "lilla" direktingången från incheckningshallen till loungen.
Den är ju hur smidig som helst, helt tomt dom gånger jag gått in där.
 

charlesswe

Medlem
Kan bekräfta att detta fungerar redan på SAW där jag landade i slutet av Juli. Fanns stor skylt med Star Alliance Gold loggan på. Sparade minst 45m, gästade 2 till.
 

PYRZ

Medlem
Tidigare fick bara Elite Plus och Business Class tillgång till Fasttrack i passkontroll mot uppvisande av voucher, så att man numera lättar på reglerna och tillåter Elite och Star Alliance Gold passera är ett stort plus.

Fast egentligen så har alla som har haft Elite kunnat använda dessa, även om det officiellt bara är för Elite Plus och Business class passagerare. Har aldrig blivit nekad med M&S Elite. Däremot vet jag inte hur det kommer bli med köer nu när *G också får använda fasttrack. Det är ju inte direkt super korta köer idag direkt.
 
Fast egentligen så har alla som har haft Elite kunnat använda dessa, även om det officiellt bara är för Elite Plus och Business class passagerare. Har aldrig blivit nekad med M&S Elite. Däremot vet jag inte hur det kommer bli med köer nu när *G också får använda fasttrack. Det är ju inte direkt super korta köer idag direkt.

Dom långa köerna beror tyvärr på att man blandar fast track och slow track när man kommer fram till kontrollen. Fast track har inte egen röntgen, tyvärr.
 

PYRZ

Medlem
Dom långa köerna beror tyvärr på att man blandar fast track och slow track när man kommer fram till kontrollen. Fast track har inte egen röntgen, tyvärr.
Köerna jag syftade på var när man ska resa in i Turkiet, passkontrollen vid ankomst alltså. Det brukar finnas endast en kontrollant/polis och kön kan ibland vara väldigt lång. Ibland brukar crew/diplomat kön ta även fasttrack passagerare men inte alltid.

När man ska ut från IST så tycker jag att den separata ingången till loungen är väldigt väldigt smidigt... Länge sen jag gick igenom den "vanliga" fasttracken...
 

Joakim

Medlem
Kan tyvärr bekräfta att lilla direktingången till loungen inte kan passeras med *G, måste vara Elite.
Dom hänvisade vänligt men bestämt till fasttracken vid vanliga stora pass/säkerhetskontrollen.
 
Kom via Bangkok igår igen. Ingen skillnad. Man blandar slow och fasttrack. Fast det var nästan ingen kö alls så då spelade det ingen roll. Det tog bara 5 minuter i säkerhetskontrollen.
Svårt att förstå att en så stor flygplats inte kan lösa detta bättre. Det blir alltid problem med kön om man blandar.
 
Toppen