Senaste nytt

Efterregistrering av codeshare - vilket bolag/flight-nr?

skydiver

Medlem
Flög från ARN till LYS via MUC (och tillbaka via FRA) i December.
Börjar ana att jag måste efterregistrera för att få mina poäng, trots att mitt EB-nummer bevisligen var registrerat.
Men när man fyller i detta hos SAS på webben så ska man välja flygbolag och flightnummer (flightnumrets prefix hårdkodas baserat på flygbolag man väljer).
Dessa flygningar gjordes alla av LH, men på min biljett står bara SK-flightnumret (de var alla code-share).
Och jag vet inte LHs flightnummer. (och eftersom jag använt SK's och LH'sappar för boardingkort så finns inget sådant kvar heller).
Är tanken att jag ska knappa in detta som SK? Eller måste jag ta reda på LH-flightnummer?
Blir det problem då jag inte har några pappersboardingkort som bevis på att jag verkligen flög?
 

skydiver

Medlem
Har nu tagit reda på LH-flightnummer, men vare sig det eller SK-numret på biljetten verkar fungera. Så det blir manuell registrering, men tolkar jag det rätt så fungerar e-ticket-kvittot (PDF:en man får mailad till sig), så boardingkortkopia verkar inte behövas som tur är. (Någon som vet om man kan få fram gamla boarding-kort i efterhand i appen eller online?)
 

AABack2ARN

Medlem
Du skall skriva in det flightnummer som operating carrier hade (dvs utfördes flygningen av LH skall du skriva LH-numret). Du bör även ha (men jag vet inte om det är tvingande) bokningsklassen och boardingsekvensnumret som ju generellt sett finns på ett skrivet boardingkort.

P.S. Där fick jag ytterligare en anledning att INTE hålla på att checka in via apparna...
 

AABack2ARN

Medlem
Sök runt lite här på bc.se om klagomål på efterregistreringen. Jag har för mig det finns lite tips på hur man kan säkerställa att det verkligen krävs en manuell hantering. Jag själv hade problem förra året, men det visade sig bero på att länken till deras egna backendsystem var nere. Prövade igen ett par dagar senare och då fungerade det direkt. Poängen var på kontot några timmar senare. Det gällde förvisso en LX-flygning utförd av SK.
 

FF#1

Medlem
Det ska fungera, men det tar ofta tid och man får stöta på, har fortfarande ett sånt fall sen några månader sen. Resebyrån, bokade med alla namnen från passet... Sen vart det inga poäng... Hoppas de dyker upp.
 

Sofia

Medlem
Har efterregistrerat tre flygningar på mina Eurobonussidor, för ca 2 veckor sen nu, men jag kan fortfarande inte se dem på mina sidor. Ska jag vänta lite till eller ska jag regga om flygningarna?
 

AABack2ARN

Medlem
Utgår från att inte fick något felmeddelade vid registreringen. Jag tror att om du prövar med att registrera flygningarna igen kommer du antingen få ett meddelade om att de redan är registrerade annars kommer du få samma bekräftelse en gång till.

De gånger jag drabbats av deras IT-strul har det över huvudtaget inte gått att bekräfta efterregistrereringen. Därefter har jag prövat någon dag senare och då har det fungerat. Tror inte du förlorar något på att testa.
 
A

Aurora

Guest
Jeg hadde 3 billetter kjøpt på Austrian-ticket-number, men med routing: ARN-VIE(OS) VIE-FRA(LH) FRA-ARN(LH).

Etterregistrerte poengene for 5 dager siden, alle poengene er nå registrert på min eurobonuskonto. Superenkelt å legge de inn, superraskt å få de... Noen har fikset hastigheten på dette betydelig! :D Å etterregistrere poeng virker som et rask og greit opplegg for min del :)
 

AABack2ARN

Medlem
De gånger efterregistrering via websidan har fungerat (oavsett codeshare eller inte) har det gått väldigt snabbt. Rekord är att poängen synts någon timme efter registreringen. Det är när websidan krånglar som det är mindre roligt.
 
Toppen