Senaste nytt

Hur länge ska man vänta på att få tillbaks deposition

maba

Medlem
Såg på mitt bankkonto idag 21/8 att jag fortfarande inte fått tillbaks den reserverade depositionen på drygt 2000 från Sofitel Jumeirah Beach. Vi checkade ut den 4/8. Det är inga stora pengar men tycker ändå att de borde släppa tillbaks dem nu, i andra fall så har jag varit med om att de hållit i pengarna max fem vardagar innan de är tillbaks på kontot. Får vänta till fredag sen får jag skicka ett mail till dem och se varför det dröjer. Någon annan som fått vänta över två veckor?
 

Palazzi

Medlem
Tycker Accor rent allmänt är värdelösa på alla anspråkskrav... Så fort de ska betala ut (eller tillbaka) poäng och pengar är det alltid mycket svårt.

För mig slarvade de bort 10.000p (ca 4-5.000kr) , och det var omöjligt att lägga till de i systemet (trots att jag hade bevis). När jag ringde ännu mer (och mailade) slutade de svara helt.... Sedan orkade jag inte driva frågan mer (till deras stora glädje). När de till sist återkopplade (efter typ ett år) hade mina poäng tyvärr förfallit...

Aldrig varit med om ett sämre handhavande hos något reseorienterat bolag, men bor man mycket i Italien finns det inte många kedjor att välja mellan. Numera utnyttjar jag bara mitt Platinumkort, och sparar "stays" på hotels.com bokningssystem.

Detta är en av många gånger jag haft problem med Accor...

Att du fick vänta 18d på en deposition är inte OK någonstans, men jag vill bara informera om att det ofta är mycket värre än så. SAS är väl god tvåa när det gäller att undslippa utbetalningar, men ligger fortsatt en bit bakom Accor.
 

RickyM

Ny medlem
Har även jag tråkiga erfarenheert av deposition som återbetalas allt för sent. 13 bankdagar fick jag vänta i somras vid semestern. Frågan är hur länge man ska sitta lugnt i båten innan man börjar agera?
 

maba

Medlem
Jag tänkte att om man har x antal tusen i kredit på kortet så får man väl mindre kredit att nyttja så länge den delen är reserverad av hotellet. Eller tänker jag fel o_O
 

agehall

Medlem
What is this kredit limit you speak of..? :)

Jag sätter allt sådant där på mitt AmEx där iaf jag kan handla mer per månad än jag har råd att betala, så i praktiken är det inget problem för mig. Men visst, har man ett kort med någon (låg) limit, så är det nog fortfarande ett problem.
 
Toppen