Senaste nytt

Lounge-alternativ i Lissabon - Star Alliance Gold/Diners Club/Priority Pass

niksal

Medlem
Jag skall åka i höst med TAP via Lissabon till Funchal, Madeira. Nu har TAP ändrat på tidtabellen så att vi har över 4h byte i Lissabon. Jag är EBG, reser med fru och infant. Jag har även Priority Pass samt Diners. Vi reser billig ekonomi.

Jag har kollat TAP's hemsida, men det är inte helt klart för mig om vi får använda Blue loungen i inrikes terminalen eller TAP loungen i utrikesterminalen eller kanske ingen lounge alls? Någon som vet?

Tacksam för svar.
 

fcx

Medlem
Enligt loungeguiden är Blue-loungen ingen officiell Star Alliance-lounge, men det är däremot TAP-premium loungen. Jag har inget minne av att det skulle vara separat terminal för inrikes och utrikes på LIS (däremot finns det en lågpristerminal).

Skärmklipp.PNG
 

niksal

Medlem
Inte? Den sidan jag hittade påstod att domestic är en skild terminal. Min kära mor, frekvent resenär till Madeira, säger också att man måste ta en buss mellan terminalerna?
 

Moco

Medlem
Men med Priority Pass kommer du in i både Blue och Lisbon Lounge. Ser inte varför du inte skulle ta dig in i TAP-loungen heller. Om du är oroad över transferaspekten int/domestic så får du väl snällt påpeka att du har en lång väntetid, det har aldrig varit något problem för mig. Blue är ju dock inte att rekommendera, lite som att sitta i en mörk Maersk-container och fika.
 

fcx

Medlem
Inte? Den sidan jag hittade påstod att domestic är en skild terminal. Min kära mor, frekvent resenär till Madeira, säger också att man måste ta en buss mellan terminalerna?

Som du ser på kartan ligger de två loungerna bredvid varandra. Jag har dock aldrig åkt inrikes i Portugal, så jag vet inte om det är några hinder i vägen.
 

niksal

Medlem
Så det skall inte vara problem att komma in i loungerna på internationella sidan trots domestic anslutning? Enligt priority pass kommer man endast in i blue loungen på internationella sidan, inte domestic.
 
Skakar lite liv i denna tråd då det verkar som att TAP stängt sin lounge(!). Sitter nu i Blue Lounge och den är riktigt illa. Ljummen öl, ett fåtal frallor som stått framme i timmar och rumstempererat vatten och vin. Hade förväntat mig mer som C-resenär med LH...
 

Flying P

Medlem
Skakar lite liv i denna tråd då det verkar som att TAP stängt sin lounge(!). Sitter nu i Blue Lounge och den är riktigt illa. Ljummen öl, ett fåtal frallor som stått framme i timmar och rumstempererat vatten och vin. Hade förväntat mig mer som C-resenär med LH...
Eftersom det inte är en Lufthansalounge så kanske det inte är deras fel om utbudet av refreshments inte passar?
Det är väl snarare TAP som ska beskyllas för att inte hålla en *A guldlounge tillgänglig på en av sina hemabaser.
 
Eftersom det inte är en Lufthansalounge så kanske det inte är deras fel om utbudet av refreshments inte passar?
Det är väl snarare TAP som ska beskyllas för att inte hålla en *A guldlounge tillgänglig på en av sina hemabaser.
Iofs sant, samtidigt som Lufthansa borde kunna ställa lite krav, eller iaf gå ihop med några av de andra bolagen som använder loungen och ställa krav på vad de skall ha för utbud.
Vad är storyn bakom TAP's frånvaro på sin egen hub??
 

Senator

Moderator
Iofs sant, samtidigt som Lufthansa borde kunna ställa lite krav, eller iaf gå ihop med några av de andra bolagen som använder loungen och ställa krav på vad de skall ha för utbud.
Vad är storyn bakom TAP's frånvaro på sin egen hub??

Lite snabbt gogglande så verkar det pågå arbete nära loungen. Det verkar öppnas en ny i framtiden:
TAP PORTUGAL | TAP Portugal

Jag vet inte vilka krav ett bolag som Lufthansa ställer på en 3:e part när tjänster som loungeaccess inhandlas på en "bortaflygplats" men det känns som makten ligger hos loungeägaren i detta fallet :)
 
Toppen