Senaste nytt

Stockholm-Miami alt Fort Lauderdale över jullovet 14/15

Pommac1

Ny medlem
Brukar åka arn-mia över jul med en mellanlandning i Europa (typ London, Paris, Frankfurt etc). Hittar emellertid inga bra billigare biljetter utan lång transfertid i år. Eftersom vi reser med tre barn behöver vi hitta kortaste restiden till det bästa priset. Norwegian är inte billigare än reguljärt och då föredrar vi reguljärt. Har någon nåt bra tips under perioden 20-23/12 tom 7-8/1?
 

fcx

Medlem
Hej @Pommac1 och välkommen till businessclass.se!

Här är två förslag med korta bytestider.

Skärmklipp1.PNG
Skärmklipp.PNG
 

AABack2ARN

Medlem
Notera att i BA-förslaget är utresan över Atlanten i World Traveller Plus, vilket tyder på att det börjar bli ganska fullt på dessa plan.

Att passera passkontrollen i Miami brukar inte vara så kul (som du säkert är medveten om), men att passera den i New York och sedan byta terminal på JFK med tre barn skulle jag fundera en extra gång på.
 
Notera att i BA-förslaget är utresan över Atlanten i World Traveller Plus, vilket tyder på att det börjar bli ganska fullt på dessa plan.

Att passera passkontrollen i Miami brukar inte vara så kul (som du säkert är medveten om), men att passera den i New York och sedan byta terminal på JFK med tre barn skulle jag fundera en extra gång på.
När jag passerade den "nya" passkontrollen i Miami i slutet av Juni så var min näst snabbaste gång någonsin. Måste varit minst 30 köer öppna!
 

Pommac1

Ny medlem
Tack för era förslag! Är medveten om immigration på JFK, tyvärr är den flygplatsen extremt väderkänslig. Två gånger i januari har vi varit med om att man stänger ned verksamheten pga "blizzards". Ena gången kom vi inte hem på fyra (!) dagar, andra gången två. Måste byta flyg i Europa nånstans!
 
  • Gilla
Reactions: Alf
Toppen