Senaste nytt

Fråga om Bromma flygplats och taxi

Jockezona

Medlem
Trots att jag flugit en del så har jag aldrig haft något besök på Bromma flygplats.
Tänkte därför fråga de med kunskap.

Landar på Bromma på söndag 24/8 kl. 15.55 med Malmö aviation.
Hur ser det ut med taxi vid den tiden på en söndag, inga problem att hitta bil eller bör jag förboka en taxi?

Åker tillbaka senare på kvällen till GOT, hur mycket tid behöver jag för att komma från taxi till Gate?
Flyger även Malmö aviation hem och det lyfter 20:45. Hinner jag om taxin anländer till Bromma 20:00?

Stänger boardingen en kvart innan eller?

//Jocke
 

adhoc76

Medlem
Det är inga problem. De har koll på när plan landar och det är alltid bra snurr i taxikön. Även söndagar....
 

adhoc76

Medlem
Taxi till gate? Taxi stannar ju precis utanför.... och ja. du hinner gott och väl om taxin är framme 45 min innan...
 

Jockezona

Medlem
Mina frågor kanske verkar märkliga men har som sagt aldrig varit på Bromma och har således ingen aning om hur långt det är från urstigning från taxi till att man kommer till gaten.

Men jag tackar för dina svar då de hjälpte mig väldigt mycket. :)
 

fcx

Medlem
Ska du inte ut på landet så står det taxibilar och väntar utanför. Se dock till att välja ett seriöst bolag. Skulle det, mot förmodan, vara tomt tar det typ 5 minuter att få dit en bil.

Med Malmö Aviation stänger incheckningen 10 minuter före avgång. Har man otur kan det dock ta 10 min i säkerhetskontrollen. Bortsett från kontrollen tar det c:a 2 minuter från taxi till gate.

Bagage kan ta lite tid, för oftast är bara en disk öppen.
 

miknil

Medlem
Ska du inte ut på landet så står det taxibilar och väntar utanför. Se dock till att välja ett seriöst bolag. Skulle det, mot förmodan, vara tomt tar det typ 5 minuter att få dit en bil.

Med Malmö Aviation stänger incheckningen 10 minuter före avgång. Har man otur kan det dock ta 10 min i säkerhetskontrollen. Bortsett från kontrollen tar det c:a 2 minuter från taxi till gate.

Bagage kan ta lite tid, för oftast är bara en disk öppen.
Ja, mängden friåkare som tar ockerpriser har exploderat på senare tid. Jag skäms när man ser turister bli bedragna.
 
Last edited:

Jockezona

Medlem
Åker med taxi Stockholm så friåkare bojkottas utan undantag. Ska till Friends arena så det borde vara lugnt att få taxi dit baserat på alla svar.

Returresan borde också gå bra baserat på era svar då matchen slutar 19:15-19:20 och planet lyfter 20:45.

Gött att BC finns då man alltid lyckas få svar på frågor här.
 

AABack2ARN

Medlem
I och med att Tvärbanan nu öppnat hela vägen till Solna Station kan du också gå de 800 metrarna till den stationen och ta Tvärbanan till Karlsbodavägen (tar cirka 12 minuter) och sedan gå (10 minuter) till Bromma flygplats.

Eftersom jag antar att du skall till Stockholm för att se AIK spöa Häcken ( ;) ) så kan det vara värt att tänka på att en alltför segerrusig (eller mer vanligt förekommande uppretad) AIK-klack kan skapa ganska mycket problem i området för taxibilar och bussar. Häcken anses nog inte som en högriskmatch och därmed ganska ofarlig ur planeringshänseende.
 

Totopez

Medlem
Åker med taxi Stockholm så friåkare bojkottas utan undantag. Ska till Friends arena så det borde vara lugnt att få taxi dit baserat på alla svar.

Returresan borde också gå bra baserat på era svar då matchen slutar 19:15-19:20 och planet lyfter 20:45.

Gött att BC finns då man alltid lyckas få svar på frågor här.

Intressant, vi satt igår och diskuterade huruvida någon av de sjutton personerna på bortasektionen hade åkt från baksidan för att se matchen. Vi trodde inte det, men hade uppenbarligen fel. Hoppas du kom säkert hem till Göteborg, om än med sorg...
 
Toppen