Senaste nytt

American Airlines plockar många billiga poäng just nu...

agehall

Medlem
Flyger ikväll min andra BA award på AA-metall, JFK-SFO. Var bokad på AA163 då det var enda direktflighten med awardstolar.

Tog mig ut till JFK i god tid och frågade vid incheckningen ifall det fanns möjlighet att flytta över till AA177 som går två timmar tidigare och var nästan helt tom i F och det var inga som helst problem. Samma sak igår när jag flög YUL-JFK - blev ombokad utan tjafs trots att det var en BA-award.

Visst, för Amerikanska bolag är det SOP att boka om folk samma dag, men när man reser på en BA-award så förväntar iaf inte jag mig detta! Det brukar alltid krångla till saker, inte minst eftersom biljetten inte är utställd på AA-stock. Men så är det tydligen inte.

Bra jobbat AA säger jag - nu ska vi se hur eran F är på 3-class domestic...
 

Senator

Moderator
Jag dök upp på SFO en måndag för två veckor sedan kl 15.00 för en flight som skulle avgå 20.45 till LAX. Alla SFO-LAX flighter var mellan 60-90min sena. Jag var bokat vidare nästa morgon kl 08.45 till DEN, men funderade på att ta mig i minstonde till LAX tidigare. Biljetten var billigaste "P" alltså i F kabinen till ca $350 SFO-LAX-DEN en väg. "inga problem" sa killen vid check in, men när frågan om DEN samma kväll kom ifråga var det avgift + fare difference. Utmaningen för mig var 18.00 avbokningen på Hilton LAX. I alla fall, kom iväg från SFO och landar i LA, kliver av planet 19.15. Har kollat Hilton som år fullt, så vågar inte avboka innan avresa från SFO.

Får en tanke i G&T dimman airside på LAX..."Hum, om Hilton är fullbokade, kanske det är bra om någon avbokar?" Ringer Hilton som säger inga problem. Springer nu till Admiral's Club som skickar mig till Flagship Loungen. Tjejerna där säger: "vi fixar mot $75 Same Day Stand-By". Fair deal anser jag med tanke på att det inte ens är samma dag, men nästa dag jag skall åka :)

Lämnar kreditkortsdetaljer, springer till transferbussen till Commuter terminalen. Ringer nu Hilton, dom är glada och jag år glad. Hälsar på Admiral's Cluben därute, då ringer damen från Flagship som har noterat fel nummer. Det får hon... Att det sen blir lite soppa är en annan femma, men jag borde radera min gnälltråd från 2012 om AA :p
 

doc

Medlem
Det är lustigt att det är så olika. När jag, farfar, pappa och @xmit åkte LCY-JFK-LAX-HNL på en betald biljett utställd av BA fick vi inte alls åka med tidigare flyg mellan JFK-LAX. Vi hade ett ganska långt stopp på JFK och en kort natt i LAX. Det var omöjligt att ändra, då AA-damen på JFK inte fick röra biljetter på BA-stock. Kanske borde provat igen vid senare tillfälle och med någon annan alltså.
 

Senator

Moderator
@doc, en liten teori jag har är att åker man ensamt är allt enklare i kombination med självklart Emerald status, handbagage och agent rouletten på flygplatsen :)
 

doc

Medlem
@doc, en liten teori jag har är att åker man ensamt är allt enklare i kombination med självklart Emerald status, handbagage och agent rouletten på flygplatsen :)
Jo, det är sant. Vi var bara en Emerald resten Sapphire, men reste samtliga bara med handbagage. Spontant skulle jag säga att vi framför allt hade otur med agentrouletten. Hon brydde sig inte om annat än att biljetten var utställd av BA. Vi hade kunnat vara standby på den tidigare flighten, men inte ens det. Nåväl, nästa gång vi åker är alla Emerald. ;-)
 

Homer

Medlem
Det är lustigt att det är så olika. När jag, farfar, pappa och @xmit åkte LCY-JFK-LAX-HNL på en betald biljett utställd av BA fick vi inte alls åka med tidigare flyg mellan JFK-LAX. Vi hade ett ganska långt stopp på JFK och en kort natt i LAX. Det var omöjligt att ändra, då AA-damen på JFK inte fick röra biljetter på BA-stock. Kanske borde provat igen vid senare tillfälle och med någon annan alltså.

Har jag också råkat ut för, status betydde ingenting...
 

AABack2ARN

Medlem
Och nu kan jag rapportera att AA F är helt ok.. Bra hårdvara och amerikansk service. Eftersom det är sen kväll/natt så är det inte så mycket servering.

Var det den nya A321an?

Avseende ombokningar/standby så tror jag det verkligen beror på vem man får prata med. Skulle dock säga att min erfarenhet är att inrikessegment på internationella biljetter är betydligt knepigare att hantera än om man "bara" har inrkessegment.
 

sembl

Medlem
Fast jag och @Senator lyckades med konstycket att fråga snällt när vi landat med BA på JFK om vi kunde flyga till DCA och stanna 20h och sen vidare till MIA än att flyga direkt JFK-MIA. Och det gick minsann.
 
Toppen