Senaste nytt

Inbyggd massagefunktion i Business/First-stolen - bekvämt?

Morgan

Medlem
En del flygbolag kör ju med olika typer av "massagestolar" i business class (antar också i First!). Har provat det på KLM och Lufthansa (777 respektive A330 om jag minns rätt). Då var det en ganska men(ings)lös funktion. Så: Finns det några stolar som har en massagefunktion inbyggd som är bekväm?
 
Enbart erfarenhet av Emirates First och kan väl säga att de är som en vanlig massagefunktion. Inget speciellt med andra ord låter bara fint i beskrivningen...
 

Magino

Medlem
inte stött på någon massagefunktion som varit obekväm upp i luften men inte heller någon som egentligen tillfört något.

Annars är jag mycket kär i massagestolarna som man kan hitta på flygplatser runt om i världen och främst borta i Asien. Där i kan jag ligga en timme utan problem. Däremot massagestolen som erbjuds på BAs spa på LHR T5 förstörde ryggen på mig och kan ha varit den mest obekväma saken jag suttit i.
 

Palazzi

Medlem
Har aldrig känt ett behov av det i luften, men när ni nämde det kom jag på att jag skulle köpa en massagefåtölj till jobbet...

Far min hade massagestolar i en Jaguar XJ - mycket skönt, men åktes för få långresor....
 

Jonas C

Medlem
På många nyare Business stolar har massagefunktionen försvunnit. Den gör ingen större nytta, bara oväsen och dyrare underhållskostnader för flygbolagen.
 
Toppen